וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכות: ש"ס תימנע בהצבעה על ההתנתקות

20.10.2004 / 9:40

שר הביטחון נפגש עם מנהיג ש"ס והסביר לו את השלכות התוכנית על עתיד המדינה. מנהיג המורדים בליכוד, השר עוזי לנדאו, רוצה גם הוא להיפגש עם הרב

תמה פגישתו של שר הביטחון, שאול מופז, עם מנהיגה הרוחני של תנועת ש"ס, הרב עובדיה יוסף. לדברי מופז, הפגישה היתה טובה מאד, והוא הסביר לרב את הצורך בביצוע תוכנית ההתנתקות לעתידה של מדינת ישראל, הן מהבחינה הביטחונית והן מהבחינה הכלכלית והחברתית. גם בש"ס הגדירו את הפגישה כטובה, ובקול ישראל דווח כי הרב טפח לשר על לחיו, כפי שהוא נוהג לעשות לאנשים שהוא מחבב.

עוד אמר מופז כי להערכתו, התוכנית אכן תעבור בכנסת ביום שני. בקול ישראל הובעה הערכה כי ש"ס לא תוכל לתמוך בתוכנית ההתנתקות, בעיקר בשל הפסיקה ההלכתית של הרב יוסף נגדה, אולם ככל הנראה יימנעו ש"ס ויהדות התורה בהצבעה, ובכך תתאפשר העברתה בכנסת ותתאפשר כניסת שתי המפלגות לקואליציה.

שר הביטחון מופז יפנה היום למנהיגיה הרוחניים של הציונות הדתית בקריאה להיפגש ולהידבר מיידית. בקול ישראל דווח שמופז צפוי לומר לרבנים כי "אחדותו של עם ישראל יקרה לכולנו. בל נעמיד למבחן את מגיניה של הארץ הזו". גם אמש קרא מופז בפומבי לרבנים להוקיע את הסרבנות, ולאלה שקראו לסרבנות לחזור בהם.

כתבי "הארץ" מזל מועלם וגדעון אלון מוסיפים:

בסביבת שרון רמזו כי בקואליציה החדשה שהוא מתכוון להקים לא יהיו חברות סיעות שהתנגדו לתוכנית. לפני פגישת מופז-הרב יוסף העריך יו"ר ש"ס, אלי ישי, כי הסבירות שהרב יוסף ישנה את עמדתו נמוכה, והוסיף כי ש"ס אינה חוששת מהקדמת הבחירות או מהמשך הישיבה באופוזיציה.

בימים האחרונים ביקש גם מנהיג המורדים בליכוד, השר עוזי לנדאו, להיפגש עם הרב יוסף ולהביא עמו את האלוף בדימוס יעקב עמידרור, המתנגד להתנתקות, כדי לחזק את עמדת יוסף בעניין. הרב טרם נענה לפנייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully