וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה"לייבור" מציגה: מפלגת העבודה של העשירים

14.5.2001 / 12:33

לא רק בישראל: גם ה"לייבור" הבריטית משנה כיוון והחלה פונה לקהילה העסקית; ראש הממשלה בלייר: "הלייבור היום היא מפלגה של עסקים ויוזמה"; סקר אחרון: השמרנים מפגרים ב-17 אחוז

הטענה, לפיה הפועלים היחידים שדרכו בשנים האחרונות על אדמת בית מפלגת העבודה הישראלית הם מחלקי התה, הפכה כבר לבדיחה ישנה ועצובה. עכשיו, גם העם הבריטי, הידוע בחוש ההומור הבריא מאמץ את הבדיחה העצובה. מפלגת הלייבור (מפלגת העבודה הבריטית) - עד לא מזמן מפלגה של כורי פחם ופועלים קשיי יום, משנה כיוון ופונה לקהילה העסקית.

המפלגה השיקה היום קמפיין חדש לקראת יום הבוחר הבריטי ב-7 ביולי תחת הכותרת: "הלייבור - מפלגת העסקים". ראש הממשלה, טוני בלייר, הציע לבוחרים "ליהנות מכלכלה יציבה" לראשונה מזה שנות דור. בראיון לבי.בי.סי. אמר בלייר: "הלייבור היום היא מפלגה של עסקים ויוזמה". "אנו מנהלים כלכלה יציבה וכעת יש סיכוי שהמדינה תמשיך ליהנות מכלכלה יציבה לראשונה מזה כמה עשורים".

הקמפיין החדש של הלייבור לווה במודעה עליה חתומים 50 מנהלי חברות גדולות מקברניטי המשק הבריטי, המשבחת את מדיניותה הכלכלית של הממשלה. המודעה, אגב, התפרסמה בעיתון "טיימס", המזוהה עם הכוחות השמרניים במדינה.

בלייר החל בתהליך שינוי פניה של מפלגת הלייבור עם היבחרו לראשות המפלגה. לקראת הבחירות בשנת 1997 הוא שינה את שם המפלגה ל"ניו לייבור" (מפלגת "העבודה החדשה") ונטע את רגלי המפלגה בקרקע המרכז הפוליטי-כלכלי בממלכה המאוחדת. המפלגה, שהתבססה בשנים קודם לכן על תמיכתם של איגודי העובדים החזקים, משכה אליה מצביעים מהימין ומהמרכז הפוליטי. תהליך זה נחשב לאחד הגורמים המרכזיים לניצחונו הגורף של בלייר בבחירות הקודמות.

התפנית במערכת הבחירות הבריטית באה יום אחד בלבד לאחר פרסום הסקרים המורים על צמצום הפער בין מפלגת השלטון של בלייר לבין מפלגת השמרנים. הסקר האחרון הורה על תמיכה של 49 אחוזים במפלגתו של בלייר, לעומת 32 אחוזים מהמשיבים, שאמרו כי הם תומכים במפלגת השמרנים. המפלגה הליברל-דמוקרטית מסתפקת בתמיכה של 13 אחוזים, לפי הסקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully