וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלמח זאבי: אבא היה מוכן לפינוי למען אחדות

20.10.2004 / 0:15

במלאת 3 שנים לרצח השר, יצא בנו נגד הסרבנות. שרון ספד לזאבי בכנסת: אל מול ההחלטות הקשות העומדות בפנינו, גנדי חסר במיוחד

הכנסת התייחדה אתמול עם זכרו של שר התיירות, רחבעם זאבי, במלאת שלוש שנים להירצחו בידי מתנקשים פלסטינים במלון הייאט בירושלים. בערוץ 1 דווח כי זאבי אמר באזכרה לאביו, כי "ארורה תהיה ידו של יהודי שיניף יד על לובש מדים".

בראיון לערוץ הכנסת יצא זאבי נגד תופעת הסרבנות, והעריך כי לו אביו היה היום בחיים, הוא היה מוכן לוויתורים מסוימים כדי למנוע קרע בעם. "סרבנות משמאל לא ללכת ליהודה ושומרון או לעזה מטעמים אידיאולוגיים גרועה בדיוק כמו הקריאה של הסרבנים לסרב פקודה", אמר זאבי. "שתיהן אומללות והרסניות". עם זאת הדגיש זאבי כי הסרבנות לא תפרק את הצבא. "בעם היהודי יודעים את גודל האחריות שיש לנו על הכתפיים", אמר. "יש פה משימה לכל הציבור היהודי, כי ההיסטוריה מראה שאין לנו איפה להיות, אלא כאן".

זאבי הוסיף כי יהיה מוכן לשלוח את בנו, "שיש לו עוד שלוש שנים להתגייס, לאן שהממלכה תורה לי, ולאן שיגידו לו, ואת מה שיאמרו לו לעשות הוא יעשה. כי אחרת אין שום אפשרות לחיות כאן יחד". עוד אמר: "אני יודע שאיזו הוראה שלא הייתי מקבל כלובש מדים, הייתי הולך לעשות אותה".

זאבי ציין כי הדיון הציבורי המתנהל בתקשורת בנוגע למו"מ עם הפלסטינים ולנסיגה מהשטחים פוגע במדינה. הוא ציין כי המדינה זקוקה למנהיג שישרטט באופן סופי את גבולות המדינה, והוסיף כי אם המנהיג היה משרטט גבולות המנוגדים לדעתו הוא היה "בועט, מפגין, בכל הכלים שהדמוקרטיה נותנת, אבל כל עוד הוא נבחר, עם ההחלטות שלו הולכים".

"חייבים לשרטט את הגבולות האלה אחת ולתמיד", ציין. "היום אנחנו לא יודעים לאן זה דוהר, איפה זה נגמר, וככה אנחנו נכנסים לטרוף מערכות, ולהתנגשויות של שני מחנות בעם. שני המחנות יצטרכו לוותר. אם אני אצטרך לוותר, אני אוותר כדי להתקרב אליהם, כי רק מחנה אחד יוכל לעשות פה את העבודה".

זאבי העריך כי אביו היה מתקשה "לחתום על איזה ויתור", אך לו אביו היה רואה את החלוקה לשני מחנות ברחוב הישראלי היום, "היתה גוברת אצלו האחריות הלאומית והוא היה אומר שחייבים לראות איך עושים את זה כמחנה אחד".

ברק הגיע לאזכרה ועורר עניין

כתב "הארץ", גדעון אלון, מוסיף:

ראש הממשלה, אריאל שרון, ספד לזאבי ואמר כי "אל מול ההחלטות הקשות העומדות בפנינו, גנדי חסר במיוחד. ודאי שהיה יריב, אך יריב ראוי והוגן". שרון הוסיף כי בחייו ובמותו גילם גנדי את זכותנו על הארץ הזו ואת מאבקנו לחיות בה בביטחה.

יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, אמר בנימה של ביקורת עקיפה כלפי שרון כי "בניגוד לחולמי חלומות רבים ולסדרה ארוכה של מנהיגים שרצו להאמין ובאמת האמינו שאפשר להקים כאן מציאות אחרת 'אירופאית' כזו, שייך גנדי לזן אחר, מפוכח ואפילו פסימי של מנהיגים שהבינו בדיוק היכן הם חיים".

יו"ר האופוזיציה ח"כ שמעון פרס (עבודה) אמר כי "עם עמדותיו של גנדי לא הסכמתי וגם אינני מסכים אתן היום, אבל אישיותו ריתקה אותי תמיד. גם היום. לא ראיתי אדם מאורגן ממנו. איש נרגש כל כך המנסה להכניס סדר גם ברגשותיו".

גם ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק הגיע לאזכרה ועורר התעניינות רבה לאור הדיווחים על כוונתו לחזור לחיים הפוליטיים. ברק שסעד מזנון הכנסת בחברת ידידו ח"כ דני יתום, אמר כי "מפלגת העבודה צריכה לתת גשר של ברזל לשרון לביצוע ההתנתקות. במקביל יש לפעול לחקיקת חוק התפזרות הכנסת בתאריך מוסכם על המפלגות הגדולות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully