וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בייסבול: בוסטון חוזרת לניו יורק

דויד רוזנטל

19.10.2004 / 6:57

עם הגב לקיר, ניצחה שוב את היאנקיס בבית וצימקה ל-3:2. יוסטון ניצחה את סנט לואיס ורחוקה נצחון מגמר הוורלד סירייס

אוי, זה היה לילה קשה וארוך, אוי זה היה מותח ואוי – בשביל זה משחקים את המשחק. לילה אכזרי שטרף את העצבים של אוהדי הרד סוקס, היאנקיז, הקרדינלס, האסטרוס וגם של אוהדי הפוטבול, שנאלצו לפספס חלק ניכר ממשחק המאנדיי נייט בגלל הסאגה בבוסטון. בשתי מלים – היה שווה, בארבע מלים – הלוואי עוד לילה כזה. ותפסיקו להתבכיין על חוסר שינה, מי שאוהב בייסבול – זב"שו, זה חלק מהעסקה.

בוסטון רד סוקס – ניו יורק יאנקיז 4:5 (2:3 לניו יורק בסדרה)

ג'ו טורה, מנג'ר היאנקיז, לא חשב אחרי הטבח של שבת שהסדרה הזו תחזור לניו יורק. ההיסטוריה אומרת שאף קבוצה לא חזרה מפיגור 3:0 בפלייאוף אבל ההיסטוריה גם אמרה עד לפנות בוקר שלא יהיה משחק שיימשך חמש שעות ו-51 דקות בגמר האמריקן ליג, שמריאנו ריברה לא שובר שתי שמירות רצופות בפלייאוף ושהניו יורק יאנקיז לא מפסידים פעמיים רצופות במשחקים שהלכו להארכת אינינגים. כשהמשחק הזה הסתיים, יוסטון וסט. לואיס, שהחלו שלוש שעות אחרי את ההתמודדות, כבר נלחמו בשיניים באינינג השמיני.

בוסטון אמרה לניו יורק "לא בבית שלנו". המחיר היה כבד – 26 אינינגים בשני לילות, הרבה הגשות, הרבה מגישים שחוקים ואחד דייויד אורטיז. הפיל הדומיניקני חבט, כמו בלילה הקודם, את החבטה המנצחת, הפעם רק סינגל ששלח את ג'וני דיימון הביתה ואת שתי הקבוצות בחזרה לברונקס לעוד משחק או שניים.

זה נפתח כמו קרב טיפוסי בין פדרו מרטינז למייק מוסינה, שניים מטובי המגישים של הקבוצות. הפתיחה של מוסינה היתה צולעת כשהירשה לאורטיז להכניס את אורלנדו קבררה הביתה והוליך את ג'ייסון וריטק על בסיסים מלאים כדי להעלות את בוסטון ליתרון מוקדם – 0:2. מוסינה נרגע בהמשך וסיים עם שבעה סטרייקאאוטים בשישה אינינגים.

מרטינז הוא כבר לא הפדרו שהכרנו. אם באינינג הראשון הצליח לעשות צחוק מדרק ג'יטר וגארי שפילד, מייד עם פתיחת השני הירשה פצצה לבארני וויליאמס שצימק ל-2:1.

שני המגישים עשו את העבודה כשמוסינה שלט בחובטי בוסטון עם זריקת הנאקל-קרב (זריקה סיבובית נפתלת שתופסת את קצה הצלחת וקשה מאוד לחובטים) המפורסמת שלו ומרטינז הצליח לקרטע לאינינג השישי. כשפדרו הנוכחי מגיע למאה הגשות הוא מרשה חבטות (לחורחה פוסאדה ורובן סיירה) ופוגע בחובטים (מיגל קאירו). לצלחת עלה דרק ג'יטר וזו טעות להעלות את אחד הווינרים הגדולים בהיסטוריה של הבייסבול על בסיסים מלאים. חבטה לימין ניקתה את הבסיסים, הציבה את ג'יטר על הבסיס השני והיאנקיז עולים ל-2:4.

הסרט היה מאוד דומה ללילה שלפני. בהיעדר הגשה טובה בחוות המחליפים נאלץ טורה ללכת לטום גורדון שעבד קשה יממה לפני כן. באינינג השמיני עשה אורטיז את מה שהוא יודע לעשות הכי טוב ושלח בומבה מידו של גורדון לחומה הירוקה. היאנקיז ביתרון ריצה אחת בלבד.

גורדון היה עייף. הוא הוליך את קווין מילאר והירשה סינגל לטרוט ניקסון. רצים על קצוות היהלום, אין אף פסול. זה היה סוף יום העבודה של המגיש הותיק ולמגרש נכנס מריאנו ריברה. חבטה ארוכה של ג'ייסון וריטק איפשרה לדייב רוברטס שרץ במקום מילאר לגלוש בנוחות לבסיס הבית ולהשוות – 4:4, דה ז'ה וו לאורך כל הדרך.

התוספת היתה מורטת עצבים. שתי הקבוצות השתמשו ברזרבות שנותרו להן על הספסל עד שפנו לפותחים. זה הפך להיות הקרב של טים ווייקפילד מבוסטון מול אסטבאן לואייזה מניו יורק ושניהם היו מרשימים. ווייקפילד עבד שלושה אינינגים והגם ש-וריטק לא הסתדר עם ההגשות שלו עשה ארבעה סטרייקאאוטים והיה מצויין. לואייזה מהעבר השני עבד שלושה אינינגים עד שפתח את האינינג ה-14. מארק בלהורן עשה סטרייקאאוט, ג'וני דיימון ומני רמירז הולכו ולצלחת עלה אורטיז. החובט המפלצתי לא הירשה למגיש הניו יורקי להכניע אותו ובתום קרב ארוך חבט סינגל קשתי למרכז, דיימון נכנס הביתה, קבע 4:5 לבוסטון – והסדרה חוזרת לברונקס.

הלילה (2:20) ינסה קורט שילינג לפדות חוב מהמשחק הראשון בסדרה. חברת "ריבוק" התקינה תומך מיוחד בנעלו של שילינג והשאלה האם מול ג'ון ליבר, שהיה מצויין במשחקי הבית העונה, זה יספיק.

יוסטון אסטרוס – סט. לואיס קרדינלס 0:3 (2:3 ליוסטון בסדרה)

בפריים טיים האמריקאי זו נחשבת ל"סדרה השנייה" אבל יוסטון וסט. לואיס נראות שתיהן כמו אלופות עולם ראויות. החלונות ב"אסטרוס פילד" ביוסטון נראו מבריקים עד שג'ף קנט פוצץ להם את הצורה בתחתית האינינג התשיעי עם הומראן ששלח שלושה אנשים הביתה, אחת מארבע (!) חבטות בלבד במשחק. יוסטון מנצחת 0:3 וכעת האסטרוס צריכים לגנוב ניצחון אחד ב"בוש סטדיום" על מנת להמשיך לסדרת הגמר.

כן. ארבע חבטות הן ההספק במשחק הזה ורק לשם השוואה, 25 חבטות נרשמו בבוסטון. ברנדון באקי התגלית מיוסטון ו-וודי וויליאמס הותיק מסט. לואיס סיפקו מפגש פלייאוף בסגנון ה"אולד סקול" שבו המגישים עושים מהחובטים קרקס על הצלחת. וכמובן איך אפשר בלי המוטאציה בראד לידג' שנכנס הפעם במצב של שיוויון וקיבל את הניצחון. שלושה נצחונות ליוסטון בסדרה, שתי שמירות וניצחון אחד ללידג'. מפחיד.

וויליאמס הירשה את החבטה היחידה שלו במשחק כבר באינינג הראשון כשג'ף בגוול עשה סינגל למרכז. מכאן הוא היה כיבוי אורות כמו המגיש שמנגד. ברנדון באקי החליט שבערב הזה אף אחד לא חובט עליו ולקח "נו היטר" (משחק שלם ללא חבטה) עד לאינינג השישי ועד שטוני וומאק החליט שמספיק וחבט למרכז. גם באקי סיים עם חבטה אחת.

אולי זה נשמע מוזר, אבל באקי, עם שמונה אינינגים ו-100 הגשות, ו-וויליאמס, עם שבעה אינינגים ו-94 הגשות, לא פיענחו את החובטים באופן כוחני מדי וסיימו עם ארבעה סטרייקאאוטים כל אחד. עם בולפן שחוק (ג'וליאן טבארז מסט. לואיס שבר לעצמו שתי אצבעות, כנראה לאחר שדפק את היד בקיר, הזהרנו אתכם שהוא משוגע) עלה ג'ייסון איזרינגהאוזן, הסוגר של הקרדינלס, באינינג השמיני וצלח אותו ללא דופי. יוסטון העלתה לתשיעי את המונסטר ואחרי שלידג' הוציא את וומאק בחבטה חלושה התפנה לקרוע את לארי ווקר ואלברט פוחולס עם סטרייקאאוטים. 0:0 והולכים לתחתית האינינג התשיעי.

איזרינגהאוזן הירשה חבטה לקרלוס בלטראן, דבר שאסור לעשות בתחילת האינינג מכיון שבלטראן הפעיל עליו המון לחץ באיום לגנוב בסיס. ג'ף באגוול פסל בחבטה למרכז ובעוד לאנס ברקמן מנסה לחבוט גנב בלטראן את הבסיס השני ללא קושי. טוני לה רוסה, מנג'ר סט. לואיס, הורה לשלוח את ברקמן לבסיס הראשון שהיה פתוח מכיון שג'ף קנט הוא מועמד טוב לדאבל פליי שיחלץ את סט. לואיס מהאינינג.

וקנט עלה ולא חיכה יותר מדי. טיל אוויר-אוויר לחלק העליון של היציע שלח את בלטראן וברקמן הביתה, השפמנון השלים את הסיבוב אחריהם ויוסטון חוזרת לסט. לואיס עם הזדמנות לסגור עניין ביום רביעי. מאט מוריס יגיש אצל הקרדינלס, ולפיל גארנר מיוסטון יש מספר אפשרויות. הוא יכול להטיל למערכה את פיט מונרו הצעיר או לאפשר לרוג'ר קלמנס להגיש על שלושה ימי מנוחה. הפתרונות מחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully