וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההצבעה המוקדמת בבחירות מתחילה בארה"ב

18.10.2004 / 18:40

מרבית המדינות מאפשרות להצביע מוקדם, והבוחרים מעדיפים להימנע מהדוחק של יום הבחירות. כבר התגלו בעיות ואי סדרים בתהליך

כשבועיים לפני הבחירות לנשיאות בארה"ב, מתחילים האזרחים האמריקאים להצביע בהצבעה מוקדמת. במדינת פלורידה, שהעניקה לנשיא ג'ורג' בוש את הנשיאות בבחירות 2000 באמצעות כמה מאות בודדות של קולות שנויים במחלוקת, החלה היום ההצבעה המוקדמת, וזמן קצר לאחר פתיחת הקלפיות דווח על כשלים במספר מוקדים.

במחוז פאלם ביץ', שהיה במוקד המחלוקת על ספירת הקולות בשנת 2000, טענה חברת פרלמנט מקומית מן המפלגה הדמוקרטית, כי העדיפה להצביע באופן ידני, במקום בשיטת ההצבעה האלקטרונית החדשה, אולם טופס ההצבעה הידני שקיבלה לא היה שלם. במחוז אורנג' דווח על קריסה של המערכת האלקטרונית, שתוקנה כעבור זמן קצר.

למרות שהבחירות המוקדמות כבר החלו בפלורידה, מתכוננת קבוצת פרקליטים לעתור לבית דין במדינה, בטענה לליקויים בגיבוי הידני למכונות ההצבעה האלקטרוניות. המצביעים במדינה יכולים לבחור בין שיטת הבחירות הידנית לאלקטרונית, ומספר ארגונים קוראים למצביעים להשתמש בשיטה הישנה, מחשש לחוסר אמינותה של השיטה האלקטרונית.

"ככל שיותר אנשים מצביעים, אנחנו מאושרים"

גם שיטת ההצבעה המוקדמת אינה חפה מביקורת. לטענת חלק מהאזרחים, היא מגבירה את האפשרויות לאי סדרים בבחירות, מבלי שתצדיק את עצמה בהגברת שיעורי ההצבעה. למרות הביקורת, מרבית המדינות בארה"ב מאפשרות להצביע לפני יום הבחירות. רבים מהמצביעים בוחרים להצביע לפני יום הבחירות, כדי להמנע מהדוחק והתורים הארוכים ביום עצמו.

בחירות מוקדמות מתקיימות היום גם בטקסס, קולורדו וארקנסו. מדינות נוספות כבר פתחו בבחירות מוקדמות, ביניהן ויסקונסין, איובה, נבדה, אוהיו, ניו מקסיקו, פנסילבניה ומישיגן. באורגון אמורה להתחיל גם הצבעה מוקדמת באמצעות הדואר.

ברשויות טוענים כי למרות שההצבעות המוקדמות יוצרות טרחה נוספת, יש לעודד מצביעים להשמיע את קולם בכל דרך אפשרית. "ככל שיותר אנשים מצביעים, אנחנו מאושרים", אמרה לסוכנות הידיעות איי.פי המפקחת על הבחירות במחוז פאלם ביץ'. "אבל אם משהו רע שקשור לאחד המועמדים מתרחש יומיים לפני הבחירות, אתה לא יכול לשנות את הצבעתך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully