וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיבי: על החברה הפלסטינית לשקול יחסה לפיגועים

18.10.2004 / 13:30

הח"כ אמר בכנס בירדן כי ההתנגדות לכיבוש היא זכות טבעית, אולם הריגת אמא וילדיה במצר היא פגיעה לא לגיטימית בחפים מפשע. כינה את התומכים בעירוב ערביי ישראל בטרור "מטורפים"

ח"כ אחמד טיבי (חד"ש תע"ל) אמר במפגש עם אינטלקטואלים ועיתונאים ערבים בעמאן בירת ירדן, כי החברה הפלסטינית והפלגים הפלסטינים צריכים לשוב ולדון ביחסם לפעולות ופיגועים. במפגש, שנערך לציון ארבע שנים לפרוץ האינתפאדה, אמר טיבי: "התנגדות לכיבוש היא זכות טבעית, אבל האם כניסה של חמוש לבית בקיבוץ מצר... הריגת האמא ושתי בנותיה מכונה התנגדות? ואם מישהו מתעקש לקרוא לזה התנגדות האם זו בכלל התנגדות לגיטימית?... זו פגיעה בחפים מפשע".

טיבי, שדבריו התפרסמו בעיתון "אלערב" היוצא בלונדון, הוסיף כי "פעולות אלה הוסיפו נקודות לימין ופגעו קשות בשמאל הישראלי... שרון הטיב לנצל פעולות כאלה כדי לומר לציבור הישראלי: הנה, תראו - המאבק הוא לא נגד הכיבוש אלא על הבית".

טיבי מתח ביקורת קשה על אלה שקוראים לערב את ערביי ישראל בפיגועים נגד ישראל, וכינה אותם "מטורפים". הוא ציין כי "דו-קיום עם הכיבוש והגדר הוא בלתי אפשרי", וכינה את גדר ההפרדה "חומה בלתי אנושית".

בנוגע לתוכנית ההתנתקות אמר טיבי, כי מדובר ב"פינוי התנחלויות בעזה והיערכות מחדש של הכיבוש בגדה... אין כאן הליכה לכיוון סיום הכיבוש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully