וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליכוד ידון בחוק לקיום משאל עם

17.10.2004 / 14:23

מורדי הליכוד מארגנים החתמה על התחייבות לכבד כל תוצאה שתתקבל במשאל. שרון לא הגיב להצעת הפשרה של לבנת. נפגש כעת עם ראשי יש"ע

סיעת הליכוד תדון מחר בהצעת החוק של גלעד ארדן לקיום משאל עם על ההתנתקות. המתנגדים לתוכנית בקרב חברי הכנסת של המפלגה מארגנים הצהרה להחתמה, ובה ייאמר שהמתנגדים יקבלו כל תוצאה של משאל עם.

ראש הממשלה, אריאל שרון, נפגש היום עם השרה לימור לבנת ושמע ממנה עדכון על הצעת פשרה שהציעה אמש לראשי מועצת יש"ע, בנצי ליברמן וזאב חבר (זמביש). מקורבי לבנת אמרו כי שרון לא הגיב להצעה. לבנת מבקשת שבתוכנית ההתנתקות שיביא שרון לאישור הכנסת ביום שני הבא, ייכלל סעיף האומר כי ביצוע התוכנית מותנה באישרורה במשאל עם. במקביל, על פי הצעתה, יתחייבו המתנגדים להתנתקות לכבד כל הכרעה שתתקבל במשאל. לבנת אמרה אתמול כי התרשמה שקיימת נכונות מצד ראשי יש"ע להגיע לפשרה. אחר הצהריים החלה פגישתו של שרון עם ראשי יש"ע.

כתבי "הארץ" מזל מועלם, נדב שרגאי ואלוף בן מוסיפים:

הדיון בין שרון לראשי יש"ע צפוי להיות קשה ונוקב. התביעה המרכזית של ראשי המתנחלים בפגישה תהיה להעביר את תוכנית ההתנתקות להכרעת הציבור, באמצעות בחירות או משאל עם.

מקור בלשכת ראש הממשלה טוען כי שרון עומד בהתנגדותו לקיום משאל עם על ההתנתקות, וידבק בעמדתו לפחות עד להצבעה בכנסת. בלשכה נימקו את ההתנגדות, בין השאר, בעובדה ש"ראשי גוש קטיף מצהירים שלא יקבלו את תוצאות המשאל ולא יחדלו מההתנגדות וההסתה. לפני שמדברים על משאל צריך לשמוע שהם מתחייבים לקבל כל תוצאה". בלשכה הוסיפו עוד בעניין זה, כי "עד להצבעה בכנסת על התוכנית בשבוע הבא, אין על מה לדבר".

עם זאת, אחדים מראשי מועצת יש"ע היו סבורים אתמול, בניגוד לעמדה שמסרה לשכת שרון, כי הפשרה צפויה להתקבל וכי ראש הממשלה עומד להציג בפניהם שורת תנאים לקיום המשאל. אחרים, לעומתם, חשו פגועים מעמדתו של שרון כלפיהם, וסברו שראש הממשלה לא מעוניין להגיע לדיון ענייני לקראת משאל. יו"ר המועצה האיזורית בנימין, פנחס ולרשטיין, אמר אתמול ל"הארץ" כי הוא מעריך ששרון ינסה היום לעשות בו ובחבריו שימוש ציני. "זה האיש שצעדנו יחד איתו לאורך שנים. זה האיש שתקע לנו סכין בגב. אני אופתע מאוד אם נגיע לדיון רציני על התנאים למשאל".

סגן יו"ר מועצת יש"ע, שאול גולדשטיין, אמר אתמול כי המתנחלים נכונים להתחייב שיקבלו את תוצאותיו של משאל העם. "אם תהיה הכרעה על משאל, אנחנו נכבד את תוצאותיו. זה ברור. השאלה אז תהיה מה הם גבולות המאבק אם נפסיד חס וחלילה. ברור שלא מדובר על פרמטרים שזהים למאבק היום, או למאבק העתידי, במצב שבו שרון מכתיב בצורה דיקטטורית את המציאות ומתעלם מהכרעת מוסדות מפלגתו ובוחריו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully