וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחקיר: "וידוא ההריגה" הומצא עקב סכסוך

17.10.2004 / 8:48

מהתחקיר הראשוני עולה כי בניסיון לטשטש את כישלונו בזיהוי אימאן אל-המס בת ה-13, המציא תצפיתן שהיה מסוכסך עם המ"פ את אשמת וידוא ההריגה. הרמטכ"ל השעה את המ"פ בשל "כשל פיקודי"

חקירת מצ"ח בפרשת מותה של אימאן אל-המס בת ה-13 ליד מוצב צה"ל ברפיח, נמשכת גם הבוקר. בגלי צה"ל דווח כי מפרטי התחקיר הראשוני של הפיקוד שהוגש לרמטכ"ל עולה שתצפיתן המוצב איתר באיחור רב את דמותה של הילדה סמוך לפתח המתקן הצבאי. ככל הנראה, בכדי לטשטש את אחריותו לארוע פנה לעיתונות וטען, כי המ"פ, שאיתו היה מסוכסך, ביצע בילדה וידוא הריגה.

על פי הפירסום, ביחידת המסייעת של גדוד שקד בגבעתי קיים סיכסוך ממושך בין המפקדים למספר חיילים. חיילים ותיקים בפלוגה שמכנים בעצמם "הדרקונים" ובהם גם התצפיתן, השליטו ביחידה משטר של אלימות ושליטה כלפי חיילים ומפקדים.

במהלך סוף השבוע קבע הרמטכ"ל שהמ"פ לא ביצע וידוא הריגה בילדה הפלסטינית וקיבל את גירסתו כי ירה צרור יריות אל עבר הקרקע לאחר שנפתחה אש לעברו. בבית משפחתו של המ"פ קיבלו בסיפוק רב את החלטת הרמטכ"ל: "ברוך השם שהילד נקי וטהור וזוכה, ואני מאמין במערכת הצבאית, הוא יתפקד כמ"פ וימשיך במסלול הצבאי".

כתב "הארץ" עמוס הראל מוסיף:

הרמטכ"ל, רב-אלוף משה יעלון, אישר שלשום את ההחלטה להשעות מתפקידו את סרן ר', מפקד הפלוגה מחטיבת גבעתי. עם זאת קבע יעלון כי בשלב זה לא הוכחו טענות חיילים בפלוגה, שהמ"פ ביצע "וידוא הריגה" - וירה בילדה מטווח קרוב, לאחר שנפגעה מאש חייליו.

יעלון עיין בממצאי התחקיר שנעשה בפיקוד הדרום על התקרית, וקבע כי לא נתגלתה "בעיה ערכית" בהתנהגות המ"פ והחיילים בתקרית, משום שלא הוכח שהיה "וידוא הריגה". לעומת זאת, נחשפו בעיות בשיקול הדעת של המ"פ בתקרית - בעיקר בהחלטה לצאת מן המוצב, חרף התרעה על איום צלפים באזור.

ההחלטה על ההשעיה התקבלה בשל בעיות אחרות שהתגלו בתחקיר, שהוגדרו "כשל פיקודי": אווירה אלימה ומופקרת מצד חיילים ותיקים בפלוגה, מתיחות קשה בינם לבין המ"פ, וחוסר יכולתו של המ"פ להשתלט עליהם. השבוע יוחלט היכן ימשיך המ"פ בשירותו. בחטיבת גבעתי ובפיקוד הדרום מעריכים כי ר' לא יוכל לחזור לתפקידו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully