וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל תעביר לארה"ב את תגובתה הרשמית לדו"ח מיטשל

13.5.2001 / 20:24

ירושלים מתנגדת להקפאת ההתנחלויות; הסוגייה תידון רק במו"מ להסדר הקבע; אבו מאזן הגיע לפגישה בוושינגטון; שרון: הסדר - רק לאחר שיהיה שקט; הפלסטינים נערכים ליום "הנכבה" מחרתיים

ישראל תעביר השבוע לארצות הברית תגובה רשמית על דו"ח מיטשל. ישראל תתנגד לדרישה להקפיא את ההתנחלויות ותאמר כי הסוגייה תידון במשא ומתן להסדר הקבע.

ואילו סגנו של ערפאת, אבו מאזן, הגיע היום לארצות הברית ויוועד עם שר החוץ האמריקאי, קולין פאוול. נציג אש"ף בוושינגטון, חסן עבדל רחמן, אמר היום כי מטרת הביקור למצוא דרכים לצאת מן המשבר ביחסי הפלסטינים עם ישראל. אבו מאזן הוא הגורם הפלסטיני הבכיר ביותר שהוזמן לוושינגטון מאז נבחר ג'ורג' בוש לנשיאות.

ראש הממשלה, אריאל שרון, אמר כי בדו"ח ועדת מיטשל ישנם דברים חיוביים, כמו קריאת הוועדה לרשות הפלסטינית לעמוד בהתחייבויותיה ולנקוט צעדים מידיים להפסקת האלימות. "עם זאת, בהסכמים שבינינו לבין הפלסטינים נקבע כי נושא ההתנחלויות ידון במסגרת הסדרי הקבע", אמר שרון.

בהתייחסו ליוזמה המצרית-ירדנית, אמר ראש הממשלה, כי יש צורך בתקופת מבחן של הפסקת האלימות, וכי הגעה להסדר תוכל להתממש רק לאחר שיהיה שקט מוחלט ולאחר ביצוע ויישום מלא של כל ההסדרים החתומים.

ג'יבריל והחמאס מאיימים: נגביר הפיגועים לקראת "יום הנכבה" מחרתיים


ארגוני הטרור, החמאס ו"החזית העממית" של אחמד ג'יבריל, מאיימים להגביר את הפיגועים נגד יעדים ישראליים בימים הקרובים, לקראת "יום הנכבה" הפלסטיני, שיצויין מחרתיים. בסוף השבוע איים אחמד ג'יבריל, לאחר שנכשל בהעברת משלוח נשק נוסף לרשות הפלסטינית דרך הים, לבצע פיגועים בכל שטח ישראל, ובכלל זה בגבול הצפון.

בראיון לתקשורת הכווייתית קרא ג'יבריל לשלטונות במדינה לממן רכישת נשק נוסף לעם הפלסטיני. הוא הזהיר את ישראל כי "עליה לצפות לדברים גרועים הרבה יותר, אם היא תמשיך במדיניותה הנוכחית נגד העם הפלסטיני". בראיון נוסף שהעניק איים ג'יבריל: "כל גבולות פלסטין ניצבים בפני פיצוץ. אתם תראו עד כמה הימים הקרובים יהיו מלאים באירועים. שום צבא לא יוכל להגן על האויב, אשר רוצח את ילדינו ואת עמנו הפלסטיני". ג'יבריל שב והדגיש כי "מספר משלוחי נשק כבר הגיע לידי הפלסטינים, ושרון יודע זאת היטב".

בתוך כך, תנועת החמאס מאיימת להסלים את מלחמת הג'יהאד נגד ישראל לקראת יום השנה לציון "הנכבה הפלסטינית" ו"כיבוש ישראל את אדמת פלסטין ב- 15 במאי 48'". כך אמרו אתמול בכירים בתנועת החמאס בכינוס שנערך ברמאללה, בהשתתפות כ- 1500 איש, מתומכי החמאס. "בקרוב מאוד תראו את תוצאת מלחמת הג'יהאד שלנו", אמר בכיר בחמאס, חסן יוסף, לנוכחים. הוא הצהיר: "אנו נשתמש בכל כלי הנשק שעומדים לרשותנו, ללא כל גבול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully