וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2 מסוקים אמריקאים התרסקו בעיראק

16.10.2004 / 22:45

2 חיילים נהרגו ו-2 נפצעו בהתרסקות. 4 חיילים אמריקאים נהרגו בהתפוצצות מכונית ממלוכדת בעיר קים. 4 עיראקים נהרגו בהפצצה אמריקאית בפלוג'ה

שני מסוקים אמריקאיים התרסקו באזור בגדד, שני חיילים נהרגו ושניים נפצעו.

גם היום נמשכו ההתקפות על חיילי ארצות הברית בעיראק. ארבעה חיילים אמריקאיים נהרגו בפיצוץ מכונית ממולכדת שננהגה בידי מחבל מתאבד בעיר קים שבצפון המדינה, סמוך לגבול סוריה. בפיצוץ נהרג גם אזרח עיראקי.

בתוך כך, משלחת מהעיר פלוג'ה שממערב לבגדד, המעוז העיקרי של התנגדות לכיבוש האמריקאי בעיראק, הציעה היום לחדש את שיחות השלום עם הממשלה, אם ארה"ב תפסיק את התקפותיה בעיר ותשחרר את יו"ר משלחת המו"מ. "השעינו את השיחות כיוון שהרגשנו שהממשלה בעיראק, ובמיוחד ראש הממשלה איאד עלאווי, פועלים לפי דרישות ארה"ב", אמר אחד מחברי המשלחת.

אנשי מיליציה עיראקים הודיעו היום כי חטפו שני נהגי משאית טורקים בעיר מוסול שבצפון עיראק. החוטפים דורשים מהחברה שהעסיקה את שני הנהגים להפסיק את פעילותה בעיראק, אחרת יהרגו את בני הערובה.

מטוסי צבא ארצות הברית הפציצו מטרות בפלוג'ה בהן, על פי החשד, הסתתרו מורדים. עדי ראייה סיפרו כי טנקים אמריקאים נכנסו לעיר וכיתרו את עמדות המורדים. 3 עיראקים נהרגו בהפצצה.

כ-20 חמושים פשטו על תחנת משטרה בעיר רוואח שבמערב עיראק ולקחו 6 שוטרים כבני ערובה, אך שיחררו אותם כעבור זמן קצר.

19 חיילי מילואים בצבא ארה"ב סרבו פקודה

צבא ארה"ב חוקר חיילים ביחידת מילואים בעיראק, שסירבו לנסוע בשיירה שהובילה משלוח דלק מצפון לבגדד, בתנאים שהם הגדירו כלא בטוחים. כך אמרו מקורות בפנטאגון וקרובי משפחה של החיילים לעיתון "ניו יורק טיימס" אתמול.

19 חברים ביחידה נעצרו למשך יומיים על כך שסירבו לציית לפקודה לנהוג במשאיות, שלדבריהן לא היו מתוחזקות היטב ולא לוו בכלי רכב משוריינים לטאג'י, כ-24 ק"מ מצפון לבגדד. ג'קי באטלר, אשתו של אחד החיליים, אמרה כי הקצין בעיראק שדיווח לה על כך שבעלה נעצר, אמר לה כי האשמה נגדו היא מופרכת שכן הוא והחיילים האחרים שסירבו "נשלחו למשימת התאבדות".

פול רייקהוף, קצין לשעבר בצבא עיראק אמר לעיתון כי חיילים רבים בעיראק מודאגים מכך שחסר להם ציוד צבאי. "כשאין לך את הציוד המתאים, אתה חש פגיע...לא התפתחנו במהירות מספקת כדי להתמודד עם איום היריב, שכולל רקטות נגד טנקים ומטעני צד", אמר.

בחודש אוגוסט, התבצעו מדי יום בממוצע 87 התקפות נגד צבא ארה"ב בעיראק, עלייה חדה לעומת מספר ההתקפות שנה קודם לכן. בחודש ספטמבר, 41 חיילים של צבא ארה"ב נהרגו בעיראק מירי נשק קל ורקטות, לעומת 11 בשנה הקודמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully