וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון מקבל גרסת המ"פ שנחשד בווידוא הריגה

16.10.2004 / 14:25

חיילים בגבעתי טוענים כי מפקדם ירה צרור בבת 13 לאחר שנפגעה מירי. הרמטכ"ל אימץ את תחקיר פיקוד הדרום לפיו אין הוכחות לכך, אך אישר את השעייתו של המ"פ. מצ"ח ממשיכה בחקירה

הרמטכ"ל, משה יעלון, מקבל לפי שעה את גרסתו של סרן ר', מפקד פלוגה בחטיבת גבעתי, שחשוד כי ירה בגופת הילדה אימאן אל-המס ליד רפיח כ"וידוא הריגה", לאחר שחיילי הפלוגה ירו בה למוות לפני יותר משבוע. בקול ישראל דווח כי לטענת המ"פ, הוא הגיב לאש שנורתה לעברו וירה צרור לקרקע. עם זאת, למרות קבלת גרסת המ"פ, אימץ הרמטכ"ל את המלצת אלוף פיקוד דרום, דן הראל, לפיה המ"פ לא יחזור לפקד על חייליו. בהמלצה נאמר כי "בהתנהגותו הערכית של המ"פ אין עילה להדחתו".

האלוף הראל לא קבע אם המ"פ אכן ירה בילדה לאחר שנפגעה, כפי שהעידו פקודיו, אך הוסיף כי אם יוכח שאכן עשה זאת, הוא יודח לאלתר מכל תפקיד פיקודי. נכון לעכשיו מושעה המ"פ מתפקידו עד להשלמת חקירת האירוע, שמבצעת המשטרה הצבאית. הנימוק להשעיה טמון במערכת היחסים הקשה של המפקד עם חייליו.

בידי כתבת קול ישראל, כרמלה מנשה, יש הקלטות של חיילים בפלוגה, לפיהן אכן ביצע המ"פ "וידוא הריגה" בילדה, כאשר ירה עליה צרור קליעים לאחר שכבר נפגעה.

כתבי "הארץ" עמוס הראל וארנון רגולר מוסיפים:

בשבוע הבא צפוייה החלטה סופית בעניינו עתידו המ"פ. בחטיבת גבעתי מעריכים שהמ"פ לא ישאר בתפקידו. המפקדים שערכו את תחקיר האירוע מצאו ליקויים בשיקול דעתו של המ"פ, בעיקר בהחלטה לצאת מהמוצב חרף ההתרעה על כוונת צלפים לירות באזור.

חיילים מהפלוגה סיפרו לעיתון "ידיעות אחרונות" כי המ"פ, שהשתתף בירי על הנערה ממרחק מה, התקרב אל גופתה המוטלת ואף שכבר ראה שמדובר בנערה - "רוקן עליה מחסנית" וביצע "וידוא הריגה" באמצעות ירי לראשה. כמה חיילים חיזקו את עדויות חבריהם בעניין הירי מקרוב. אחרים אמרו כי הירי על הנערה נעשה משלוש עמדות. בצה"ל אומרים כי אם יוכחו ההאשמות נגד המ"פ כנכונות, יינקטו נגדו צעדים משמעתיים.

טיבי יבקש ממזוז לחקור הפרשה

סיעת חד"ש-תעל הודיעה כי תפנה ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, בתביעה לחקור ולהעמיד לדין את המ"פ, שנחשד כי ביצע "וידוא הריגה" בילדה פלסטינית בת 13 ברפיח לפני כ-11 ימים.

בגלי צה"ל דווח כי חבר הכנסת אחמד טיבי אמר כי "אם הדבר לא יעזור, תעתור הסיעה לבג"צ". לדבריו, החלטת הרמטכ"ל, רב אלוף משה יעלון, לאמץ את גירסאת המ"פ כי לא ביצע "וידוא הריגה", היא משום טיוח הפרשה וניסיון להורידה מסדר היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully