וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיוני ועדת אור יחודשו בתחילת יוני

הלית לוי

13.5.2001 / 16:56

הוועדה החוקרת את מהומות חודש אוקטובר תחדש את דיוניה לאחר שהופסקו בעקבות תקיפת אחד העדים; רוב הקהל יצפה בדיונים בחדר אחר על גבי מסך וידאו; קיר זכוכית יחצוץ בין העדים לקהל

משרד המשפטים החליט היום לחדש את דיוני ועדת אור לבדיקת מהומות אוקטובר, בשבוע הראשון של חודש יוני. דיוני הוועדה הופסקו ב-21 למרץ לאחר תקיפתו של מפקד תחנת משגב לשעבר, רפ"ק גיא רייף, בעת מתן עדותו. בעקבות מקרה התקיפה הוקמה ועדה שתקבע הסדרי ביטחון חדשים בתוך אולם בית המשפט, על מנת למנוע הישנות מקרים דומים.

רייף הותקף על ידי אביו של אחד מ-13 ההרוגים מקרב ערביי ישראל, שהיה נוכח בדיונים. התקיפה עוררה ביקורת חריפה על תפקוד משמר בתי המשפט המאבטחים את הדיונים וקב"ט בית המשפט העליון הודח מתפקידו. לפי מסקנות ועדת הבדיקה הוקם קיר זכוכית שמפריד בין הקהל לנותני העדויות והשופטים וכמו כן הוחלט על הקצאת אולם נוסף שבו ירוכז מרבית הקהל, שם יצפו בדיון ממסכי וידאו.

בארגון עדאלה, המרכז את מרבית העדויות, מברכים היום על החלטת משרד המשפטים ומקווים כי הדיונים יחודשו מהר ככל האפשר וחשוב מכך, באופן סדיר. יחד עם זאת הביעו בארגון חשש כי הרחקת מרבית הקהל מהאולם בו מתרחשים הדיונים מהווה פגיעה באינטרס של המשפחות השכולות, לקחת חלק פעיל בדיון.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully