וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: סיימנו לבנות את הכור האטומי באיראן

רויטרס

14.10.2004 / 14:36

לפי רוסיה, כל שנותר הוא חתימה על הסכם להשבת עודפי הדלק הגרעיני, העלול לשמש לייצור נשק, מאיראן חזרה לרוסיה. חתימת ההסכם נדחית שוב ושוב מזה כמה שנים

הרשות העליונה לענייני גרעין ברוסיה אמרה כי היא סיימה את בניית הכור האטומי בבושהר אשר בדרום איראן, פרוייקט אשר יכול לאפשר לאיראן לייצר נשק גרעיני. "סיימנו. כל שאנו צריכים לעשות עתה הוא לסכם עם האיראנים על העברת דלק מנוצל חזרה לרוסיה" אמר הדובר של הסוכנות לאנרגיה אטומית של רוסיה. הכור בבושהר אמור להיפתח בשנה הבאה, ולהגיע לתפוקה מלאה בשנת 2006. דובר הסוכנות הרוסית אמר כי נותרה עוד מעט עבודה, בהרכבת אמצעי בטיחות ובקרה.

הודות ללחצי ארה"ב, רוסיה הבטיחה כי לא תפתח ותפעיל את הכור האטומי בבושהר, עד שטהרן תחתום על חוזה המבטיח כי תחזיר לרוסיה את הדלק הגרעיני שנוצל כבר, ויכול לשמש בייצור נשק אטומי. חתימת ההסכם הלז נדחתה שוב ושוב במשך השנים, וגרמה להשערות בדבר רצונה של מוסקבה לדחות את החתימה, בשל לחץ חריף של ארה"ב לנטוש את הפרוייקט, עד אשר סוכנות האו"ם לאנרגיה אטומית תכריז על תוכנית הגרעין של איראן כתוכנית חוקית המיועדת לצורכי שלום, וכך לא תאלץ לחתום.

עלאאדין בורויירדי, ראש ועדת החוץ ובטחון לאומי בפרלמנט האיראני, נמצא בימים אלו ברוסיה לדיונים עם משרדי החוץ והגרעין הרוסיים. ראש הסוכנות לאנרגיה אטומית ברוסיה, אלכסנדר רומייאנסטב מתעתד לבקר באיראן בסוף נובמבר, אך מקורות טוענים כי החתימה על המסמך המרכזי בהסכם עלולה להדחות שוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully