וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוקס חיקתה את דיזל ועכשיו היא משלמת

חגית ברונסקי

17.10.2004 / 10:17

100 אלף שקל עלה לפוקס ה"דמיון" המובהק בין הג'ינסים שלה לג'ינסים של דיזל. משתלם? אולי כן

לא תמיד משתלם "להשאיל" רעיונות אמנותיים של חברות אופנה אחרות, כך למדה אמש חברת האופנה הישראלית פוקס. נראה שעין חדה של מישהו בדיזל שמה לב שהגי'נסים של פוקס מזכירים מאוד, אפילו עד כדי בלבול, את הג'ינסים של דיזל.

בדיזל נעמדו על הרגליים האחוריות, פנו לבית המשפט המחוזי בתל אביב, ובפשרה שהושגה בין החברות הוחלט שפוקס תסיר מהמדפים בחנויות כשישה דגמים של ג'ינס מתוצרתה, המזכירים דגמים של חברת האופנה דיזל. פוקס גם תשלם לזכיינית דיזל בישראל, 100 אלף שקל לכיסוי הוצאות הפנייה לבית המשפט.

פוקס אינה החברה היחידה שמזהה דגמים "בעלי פוטנציאל", של חברות בעלות מיצוב גבוה יותר, ומייצרת דגמים דומים לקולקציה שלה. אם כי הדבר שכיח בעיקר בקרב בוטיקים או חנויות קטנות פרטיות, ופחות בקרב רשתות אופנה גדולות.

ישנם מקרים רבים בהם חברות ישראליות מקבלות "השראה גורפת" מעיצובים של מעצבים בינלאומיים,ומיישמות את ההשראה על הקולקציות המקומיות. שתי דוגמאות כאלה מצאנו כאן בתצוגות החורף האחרון, אופנת דן קסידי, שהשאילה מדולצ'ה וגבאנה פסי כסף נוצצים על כיסי המכנסיים, וקסטרו, שקיבלה השראה מעיצובי הקיץ של רוברטו קוואלי, ויישמה אותה על חולצות מנומרות וטורקיזיות, דומות בצבעים ובהדפסים לאלו של מעצב העל האיטלקי.
החוכמה היא כמובן לשמור על הגבול הדק שבין השראה לבין העתקה.

היתרון של מהלך כזה, מבחינת החברה המעתיקה הוא, שהיא מוכרת בגדים זולים יותר, שנראים כבגדים יקרים יותר, ומציעה לצרכנים אשליה של "מיתוג אבל בזול". החיסרון הוא, שכשנתפסים, משלמים על פי רוב קנס גבוה מאוד. יתירה מכך, העונש הנוסף של פוקס הוא, שעתה היא תקועה עם כ-5,000 זוגות ג'ינס במחסנים ואינה יכולה לשווק אותם לחנויות. חישוב זריז מעלה שאילו היתה פוקס מוכרת את מלאי הג'ינסים הזה, במחיר ממוצע של 150 ש"ח לצרכן, היתה מכניסה רווח גולמי של 750,000 אלף שקל לקופתה. משתלם? רק אם לא נתפסתם.

עתה, אין ברירה אלא לסור לסניף דיזל הקרוב לאיזור מגוריכם, ולרכוש זוג מכנסיים, בעלות משולשת מזו שהוא היה עולה בפוקס, אבל להתהדר בתווית המותג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully