וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום שנת 2000 בכבישים: נשים מעורבות רק ב-8 אחוזים מהתאונות הקטלניות

13.5.2001 / 11:17

פחות קשישים ונהגות, יותר צעירים ונהגי משאיות - זהו הפרופיל של תאונת הדרכים הממוצעת בשנת 2001; בסך הכל נהרגו בשנה שעברה 461 אנשים בכבישים - ירידה של 3 אחוזים לעומת 99'

נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לסיכום תאונות הדרכים עם נפגעים לשנת 2000 מורים על ירידה קלה של כ-3 אחוזים במספר ההרוגים בכבישים. בשנת 2000 גבו תאונות הדרכים את חייהם של 461 קורבנות בתחומי הקו הירוק. ירידה בגובה של כ-7 אחוזים לעומת שנת 1999 נרשמה גם במספר נפגעי תאונות הדרכים שנפצעו פצעים קשים.

הנתונים מפריכים את הטענה המסורתית, לפיה נשים נוהגות גרוע מגברים. הנשים מהוות רק 21 אחוזים מכלל הנהגים שהיו מעורבים בתאונות דרכים, לעומת חלקן היחסי בציבור הנהגים העומד על כ-38 אחוזים. חלקן של הנשים בקרב הנהגים המעורבים בתאונות קטלניות נמוך עוד יותר - והוא קטן פי ארבעה מחלקן בקרב בעלי רשיון הנהיגה.

מיתוס נוסף שמפריכים הנתונים הוא מיומנויות הנהיגה של הקשישים. חלקם של המבוגרים בני 65 ומעלה המעורבים בתאונות דרכים הוא כ-4 אחוזים, לעומת חלקם היחסי בין המורשים לנהוג העומד על כ-5.9 אחוזים. הצעירים, לעומתם, בולטים בנוכחותם בתאונות הדרכים. הנהגים החדשים, עד גיל 24, היו מעורבים ב-27 אחוזים מהתאונות - שיעור הגבוה כמעט פי 1.5 מחלקם באוכלוסיית הנהגים.

הנתונים מגלים כי המשאיות הכבדות (בעלות משקל כולל של 4 טון ומעלה) מהוות גורם דומיננטי בתאונות הדרכים הקטלניות. בכ-10 אחוזים מהתאונות היו מעורבות משאיות - שיעור הגבוה פי ארבעה מחלקן בכלל כלי הרכב. עוד עולה, כי שלושה רבעים מכלל התאונות אירעו בדרכים עירוניות. 65 אחוזים מהתאונות התרחשו בשעות היום, ו-35 אחוזים בשעות הלילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully