וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נערף ראשו של חטוף טורקי בעיראק

רויטרס

11.10.2004 / 18:00

יחד עימו נרצח גם מתורגמנו העיראקי.גורמים בממשל ארה"ב: יושהו ההתקפות על ערים שבשליטת המורדים עד לאחר הבחירות

קבוצת חמושים עיראקים הודיעה כי ערפה את ראשם של קבלן טורקי ומתורגמנו העיראקי, כעונש על שעבדו עם כוחות ארה"ב בעיראק.

רשת הטלוויזיה אל ג'זירה שידרה קטעים מקלטת בה נראים חברי קבוצת "צבא אנסר אל סונא" כשהם מצמידים נשק לראשו של הטורקי. על פי אל ג'זירה ערפו החוטפים את ראשם של השניים לאחר שאלו "התוודו" על שיתוף הפעולה שלהם עם כוחות ארה"ב. העריפה עצמה לא שודרה כיוון שעל פי הרשת התמונות היו "קשות מדי לצפייה".

ראמספלד ערך ביקור פתע בעיראק

שירות "הארץ" מוסיף:

גורמים בממשל ארה"ב אמרו היום ל""לוס אנג'לס טיימס" כי ממשל בוש החליט להשהות את התקיפות הנרחבות על ערים בעיראק שבשליטת המורדים עד לאחר הבחירות לנשיאות ארה"ב בנובמבר. לדברי הבכירים, ההחלטה התקבלה מכיוון שמתקפה צבאית נרחבת עשויה להשפיע על המירוץ לנשיאות.

אף שמפקדי הצבא האמריקאי בעיראק מעודדים מפעולות מוצלחות שעשו לאחרונה בערים כסמארה, גורמים בממשל ובפנטגון אומרים כי הם לא ינסו עד הבחירות להשתלט מחדש על ערים אחרות, כגון פלוג'ה או ראמאדי, שבהן אחיזת המורדים היא חזקה יותר ולצבא האמריקאי עשויות להיגרם אבידות רבות.

"כשהבחירות האלה יסתיימו, אנחנו נפעל בנחישות", אמר בכיר בממשלה שמעורב בתכנון האסטרטגי.

שר ההגנה האמריקאי, דונלד רמספלד, ערך אתמול ביקור פתע בעיראק. זהו ביקורו הראשון במדינה מאז הועבר השלטון לידי הממשלה הזמנית ב-28 ביוני. רמספלד, שהרצה בפני קהל של 1,500 נחתים בבסיס חיל אוויר במערב עיראק, הזהיר שהמורדים עלולים להגביר את פעולותיהם לקראת הבחירות בינואר, ולכן לא סביר שהצבא האמריקאי יוכל לסגת מעיראק לפני הבחירות.

עשרה חטופים טורקים, שהוחזקו בעיראק יותר מחודש, שוחררו אתמול לאחר שהחברה המעסיקה אותם הבטיחה להפסיק את פעילותה במדינה - כך דיווחה אתמול רשת אל-ג'זירה; העשרה נחטפו לפני כשלושה שבועות. הקבוצה שחטפה אותם, "גדודי אבו בכר הצדיק", איימה להרוג את כולם תוך שלושה ימים אם מעסיקתם, חברת הבנייה הטורקית "וינסאן", לא תעזוב את עיראק. החברה נענתה לתנאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully