וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרמיית קטסטרופה

צביקה רובינס

11.10.2004 / 0:06

מ"פרמיית שיטפון בנגב" ועד "פרמיית נסיעה בשבת בשכונה חרדית", חברות הביטוח יהיו כנראה המרוויחות מההצעה לסנקציות על נופשים למרות אזהרה

האבק בטאבה עוד לא שקע, ובכל זאת קשה להימנע מהשאלה הכל כך ישראלית - מי ירוויח ומי יפסיד אם המלצתו של שר הרווחה, זבולון אורלב, להערים קשיים על הנוסעים לאזורים "אסורים", אכן תרקום עור וגידים לכדי חוק של ממש.

מה לעשות, אנו ישראלים. ממליצים לנו בתוקף שלא לרדת לסיני ואנו נוסעים בכל זאת, עוד לא נגמרה הפעילות באזור האסון הנורא, ואנו כבר דנים בענייני כספים, לא יבש הדם והעיתונים הכלכליים מתעסקים בדמים. אולי זו הפרעה, או אולי זו הציניות שדחקה מעט את הציונות. אבל משום מה, אנו כבר מריחים כמה ספינים שיש מי שירוויח מהם ויפה.

לא נדון בשאלה האם מותר למדינה, בשם הדאגה לאזרחיה, לאסור עליהם לטייל ביעדים שונים. בין כה וכה, לרוב מגיע האיסור מאותו יעד עצמו שאינו ממש מעוניין בתיירים הישראלים, כך לגבי איראן, סוריה, סודן ועוד אי אלו מעוזי רשע שעושים לנו את החיים קלים ופשוט לא נותנים לנו לנחות בהם.

מנגד, מעניין דווקא להתייחס לשאלה הכלכלית – המתגלמת בנושא הביטוח. הרי ברור לכולנו שאם מחר יחקקו כאן חוק שאין ביטוח למקומות שלגביהם יצאה "אזהרת מסע" (מושג בן יומיים...) יבוא מי שיבוא ויוציא ביטוח.

הרי לא נגביל אנשים שאוהבים לטייל, לא נסגור גבולות, לא נצר את חופש האדם וחירותו, דבר כזה לא יקום ולא יהיה. ומה בכל זאת יהיה על הטיילים הנלכדים בנחל צין בשטפונות? מה יהיה על השוגים לחשוב שבגלגול הקודם היו שפני סלעים ומוצאים עצמם לכודים בנחל דרגות מחכים לבחורינו האמיצים מ- 669? ומה לגבי הנוסעים בוואדי ערה ביום האדמה? פשוט מאוד, נוציא לגביהם "אזהרות מסע".

ולכל "אזהרת מסע" שכזו, תימצא הפרמייה המתאימה - פרמיית טרור, פרמיית מצוקים, פרמיית יום האדמה, פרמיית נסיעה בשבת בשכונה חרדית, פרמיית שטפונות וכיוצא בזה, פרמייה עודפת.

ומה משמעות הפרמייה העודפת? פשוט - מי שיסע ישלם יותר. אם היום משלמים משהו כמו דולר וחצי ליום, הרי שמחר נשלם יותר. אין מה לעשות. החיים זה לא ביטוח. טרור, חילוץ, שטפונות - במקום שיש בלגן צריך לשלם. ממשלת ישראל תיתן תוקף ביטוחי לאזהרות המסע וכך, לא מן הנמנע שהאינטרסנטים השונים יתחילו להלך עלינו אימים, ובצוק העיתים ימציאו לנו ביטוחים עם פרמיות גבוהות. זה לא אנחנו, ינחמו אותנו חברות הביטוח, זה המצב.

לפיכך על ממשלת ישראל להקפיד שלא להפוך את אזהרות המסע למקדם מכירות עבור חברות הביטוח. אנו רק מקווים שהטייל אייל בן שלוש, המפקח על הביטוח ושוק ההון, יזהה את המגמה הזו בזמן וימנע השתוללות ביטוחית, ושתהיה לכולנו שנה טובה ובטוחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully