וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחירות בחבל הבאסקים: יש אלימות, אין הכרעה

13.5.2001 / 9:42

התושבים נקראים היום להכריע בין קואליציה של מפלגות ספרדיות ובין הלאומנים, השולטים בחבל מאז הוענקה לו אוטונומיה; אתמול: 14 פצועים בפיגוע של המחתרת הבאסקית במדריד

1.8 מיליון בעלי זכות בחירה בחבל הבאסקים בספרד ילכו היום לקלפיות הבחירות, כשברקע חששות מהתפשטות האלימות של המחתרת הבאסקית, העלולה לשבש את מהלכה התקין של הההצבעה. המחתרת הואשמה באחריות לשתי התקפות בשבוע שעבר, שהביאו לרציחתו של אדם אחד ולפציעתם של 14 אנשים.

מערכת הבחירות המונציפליות בחבל היתה הסוערת שידע האזור בשנים האחרונות. ברית של מפלגות שבסיסן במדריד מקווה להדיח את הלאומנים הבאסקים, המושלים בחבל מזה 21 שנים. המפלגה העממית של ראש הממשלה, ג'וסה מריה אזנר והאופוזיציה הסוציאליסטית חתמו על הסכם הליכה משותפת בבחירות - במטרה לסלק את המפלגה הלאומנית הבסקית מכס השלטון, לראשונה מאז זכה החבל לאוטונמיה ב-1980.

סקרי דעת קהל מורים על כך שהבוחרים באזור הצפוני העשיר לא מעניקים ניצחון גורף לאף אחת מהמפלגות. דומה שאף אחד מהגושים לא יצליחו לגבש רוב מוחלט בפרלמנט, וכי לא יהיה מנוס מהקמת קואליציה חוצת מחנות. לפיכך, אפשר שהמחתרת הבאסקית או מפלגת איחוד שמאל הקומוניסטית ישתתפו בממשלה שתוקם לאחר הבחירות. בספרד רואים בבחירות מבחן כוח למדיניות הבלתי מתפשרת במלחמה בטרור של ראש הממשלה אזנר.

הפיגוע האחרון של המחתרת הבאסקית בוצע בחצות הלילה שבין יום שישי לשבת, לקראת סיום מסע הבחירות. מכונית תופת שהתפוצצה במרכז מדריד פצעה 14 אנשים, אחד מהם באורח קשה. זמן קצר לאחר הפיצוץ לקח דובר מטעם המחתרת אחריות על האירוע. לפני שבוע נהרג סנטור ספרדי בכיר בסרגוסה, בדרכו למשחק כדורגל עם בנו. המחתרת הבאסקית נאשמת באחריות למותם של כ-800 אנשים בשלושה עשורים של מאבק מזוין לעצמאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully