וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיגי העולם מגנים את הפיגועים בסיני

9.10.2004 / 9:05

ענאן: אף מטרה לא מצדיקה פיגוע באזרחים. בוש: הטרוריסטים מזלזלים בערכי האנושות. פוטין: זוהי מלחמה על האנושות והקידמה

מנהיגים רבים בעולם גינו בחריפות את הפיגועים בסיני והביעו זעזוע עמוק מתוצאותיו. מזכ"ל האו"ם, קופי ענאן, פירסם הודעת גינוי, הביע תנחומים, והביע תקווה כי מבצעי הפיגועים ייתפסו במהרה. בהודעה שמסר באמצעות דוברו, אמר ענאן כי הוא "מגנה באופן נחרץ ביותר את הפיגועים בטאבה-מצרים, ומבקש להדגיש כי אף מטרה לא מצדיקה פיגוע באזרחים". הוא מחה נגד ההתקפה על טאבה, ש"זמן רב היתה דוגמה ומופת לדו קיום בשלום במזרח התיכון".

נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, אמר כי "בהריגת הן מוסלמים והן יהודים, הן מצרים והן ישראלים, נשים ילדים, הראו הטרוריסטים את חוסר ההערכה כלפי כל ערכי האנושיות". בוש גם הציע למצרים סיוע בלכידת האחראים. שר החוץ של ארה"ב, קולין פאוול, התקשר לשר החוץ, סילבן שלום, וגינה את הפיגועים וכן הציע סיוע ככל שיידרש.

הממונה על יחסי החוץ באיחוד האירופי, חבייר סולאנה, טוען כי "יותר מדי אנשים שילמו את המחיר הגבוה ביותר במעגל אלימות שחייב להיפסק". שר החוץ הספרדי, מיגאל מורטינוס, שוחח עם השר שלום והביע תנחומים. נשיא איטליה הגדיר את המתקפה "מסע הרג".

נשיא צרפת, זא'ק שיראק, שיגר אגרת תנחומים לשרון, בה אמר כי הקהילה הבינלאומית כולה מוקיעה את פיגועי הטרור, ואמר כי הוא "מזועזע מהמעשה הנורא". גם מלך מרוקו הביע זעזוע, ושיגר מברק תנחומים לנשיא מובארק. נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הביע צער על הפגיעה באזרחים "מצרים, רוסים, ובני עמים אחרים". לדבריו, "הטרוריסטים הכריזו מלחמה על האנושות והקידמה".

מועצת הביטחון אישרה פה אחד החלטה להגביר את המאבק הבינלאומי נגד הטרור. בדיון עלו נציגי מדינות שונות, בהן ספרד, טורקיה, ארה"ב, פקיסטן ורוסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully