וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: פלסטיני סייע לישראל בהתנקשות בדמשק

7.10.2004 / 9:34

עיתונים ערבים: אבו אמין, חבר לשעבר בחזית העממית, נעצר בסוריה בחשד שסייע להתנקש בחייו של פעיל החמאס, שייח חליל. ישראל לא הגיבה, אך לא הכחישה, את הטענות כי היא אחראית למעשה

עיתונים ערבים מדווחים כי בסוריה נעצר לחקירה חבר לשעבר ב"חזית העממית – המפקדה הכללית", ארגונו של אחמד ג'יבריל, בחשד שסייע לישראל להתנקש בחייו של פעיל החמאס עז א-דין שייח חליל, בדמשק לפני כעשרה ימים. על פי הדיווחים, העצור הוא "אבו אמין", ידיד טוב של שייח חליל, שחשוד כי הוא זה שביצע את שיחת הטלפון אליו, שהביאה להתפוצצות המטען שהוטמן במכוניתו. כך דווח בקול ישראל.

כתב "הארץ", יואב שטרן, מוסיף:

סוריה וחמאס האשימו את ישראל בפעולת ההתנקשות שאירעה בדמשק ב-26 בספטמבר. גורמים רשמיים בישראל סירבו להתייחס לטענות, ואולם לא עשו כל מאמץ להכחיש את מעורבות ישראל בפעולת ההתנקשות.

בעיתון אל-חיאת דווח אתמול כי מקורביו של אבו אמין, שככל הנראה פרש מארגונו של ג'יבריל, הכחישו כי הוא מעורב בהתנקשות. "היו ביניהם קשרי ידידות חזקים מאוד. אבו אמין התקשר אל שיח חליל מספר פעמים בין שבת לראשון, ובחקירה בודקים אם יש לכך קשר לפיצוץ".

שייח חליל היה פעיל צבאי של חמאס בדמשק. הוא נהרג בהתפוצצות מטען שהוטמן בג'יפ מסוג מיצובישי פאג'רו שהיה ברשותו, ליד ביתו בשכונת א-זאהרה שבדמשק. מקורות פלסטינים מדווחים, כי שייח חליל עבר להתגורר בשכונה הזו לפני כמה שבועות, לאחר שהרגיש שביתו הקודם בשכונת מאזה נתון במעקב של "אנשי מודיעין ערבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully