וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

40 הרוגים בפיגוע בעצרת סונית בפקיסטן

רויטרס

7.10.2004 / 9:08

העצרת נערכה לציון יום השנה למות מנהיג הקבוצה הסונית הקיצונית "סיפה א-סאהבה". במשטרה חושדת כי שיעים אחראים לפיגוע

40 בני אדם נהרגו ו-100 נוספים נפצעו היום בעיר מולטאן בפקיסטן, כתוצאה מפיצוץ שני מטעני חבלה בעצרת דתית סונית. העצרת, בה השתתפו 3,000 בני אדם, נערכה לציון יום השנה למותו של מנהיג הקבוצה הסונית הקיצונית, סיפה א-סאהבה, שנהרג בהתקפה לפני שנה. המשטרה בעיר מסרה לסוכנות איי.פי כי נראה שמדובר במעשי טרור של קבוצה דתית שיעית, אולם חקירת האירוע נמשכת.

הפיצוץ הראשון אירע באמצעות מכונית ממולכדת, בסיום העצרת כאשר המשתתפים החלו להתפזר. שתי דקות לאחר מכן פוצץ מטען חבלה שני שהוצמד לאופנוע. המשטרה מסרה כי נראה שהמטען במכונית הממולכדת, שהיה במשקל שבעה ק"ג, הופעל באמצעות שלט רחוק וככל הנראה לא היה זה פיגוע התאבדות.

עדי ראייה מסרו כי כ-2,000 מוסלמים סונים התאספו מחוץ לבית החולים "נישטאר" אליו הגיעו הפצועים תוך שהם צועקים קריאות גנאי נגד השיעים.

לפני שישה ימים נהרגו בעיר סיאלקוט שבמזרח פקיסטן 31 בני אדם ונפצעו יותר מ-50 כתוצאה מפיצוץ מטען חבלה במסגד שיעי. כמה שעות לפני הפיגוע שבוצע היום נערכה הלווייתו של אמגד פארוקי, בכיר בארגון אל-קאעדה שנהרג בקרב יריות עם כוחות הביטחון בדרום המדינה. פארוקי היה חבר בקבוצת "לשקר א-ג'נגווי", שהואשמה בביצוע התקפות נגד שיעים ובעריפת ראשו של העיתונאי האמריקאי דניאל פרל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully