וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: עוני, רעב ומצוקה בעזה

7.10.2004 / 8:16

סוכנויות הסיוע של האו"ם מזהירות מהחרפת המצוקה בשטחים. טוענות: כ-70% מהפלסטינים עניים וכ-13% מהילדים בעזה סובלים מתת תזונה

12 סוכנויות סיוע של האו"ם מזהירות מהחרפת המצוקה בשטחים. בדו"ח שפרסמו לפני מתקפת צה"ל בעזה נכתב כי 70% מהפלסטינים חיים בעוני. המצוקה בעזה חריפה במיוחד בגלל הקושי למצוא עבודה, להעביר סחורות לישראל וממנה ובשל הגבלות התנועה שמציבה ישראל.

לפי הדו"ח, כשני שלישים מהפלסטינים ברצועה חיים מתחת לקו העוני שקבע האו"ם (2 דולרים ליום לאדם). שיעור הילדים בני פחות מחמש הסובלים מתזונה לקויה הוא 12.7%.

מחברי הדו"ח מזהירים כי המצוקה רק גוברת. הם מתריעים, כי ב-2006 צפוי שיעור העניים ברצועה לעלות ל-72%. ארגוני הסיוע ציינו כי הם מכירים בזכותה של ישראל להגן על אזרחיה, ובמיוחד להפסיק את ירי טילי הקסאם, אך דורשים כי תגובתה תהיה מבוקרת ותעלה בקנה אחד עם עקרונות החוק הבינלאומי.

בהמשך לטענת צה"ל, לפיה עצר 13 עובדי אונר"א בחשד למעורבות בטרור, ציינו באו"ם כי עובד אונר"א אחד עצור בעזה, ו-24 מעובדי הארגון בגדה עצורים במעצר מנהלי.

24 ילדים נהרגו במבצע ברצועה

כתבי "הארץ", ניר חסון ועמוס הראל, מוסיפים:

מרכז האו"ם למידע הומניטרי ברצועת עזה מסר אתמול, כי מאז החל מבצע "ימי תשובה" בצפון הרצועה נהרגו 84 פלסטינים, בהם 24 ילדים. דו"ח שפירסם המרכז מלמד על ההשלכות של המבצע הצבאי: הרס תשתיות, סגירת כל בתי הספר הפלסטיניים באזור, פגיעה בפעילות המרפאות הפלסטיניות בצפון הרצועה ושיבושים בתנועת אמבולנסים.

כמה ארגוני סיוע של האו"ם העובדים ברצועה הזהירו כי האלימות הנמשכת גורמת למשבר עמוק באוכלוסייה הפלסטינית. הם קראו לממשלת ישראל להעניק ערבויות לארגוני הסיוע ולאפשר להם כניסה בטוחה לעזה, להבטיח חופש תנועה של מוצרי מזון ורפואה ולכבד את ההתחייבויות במסגרת החוק ההומניטרי הבינלאומי על ידי שמירת על ביטחון האזרחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully