וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: צורן צונחת ב-10% בעקבות אזהרת רווח

רונן סרברניק

6.10.2004 / 22:35

ירידות קלות בצל מחירי שיא של הנפט. ויריאנט עולה ב-2.6% לאחר שהודיעה על הסכם לשת"פ אסטרטגי עם ספקית פתרונות השירות הניידים האוסטרלית e-Wise

בורסות וול סטריט נסחרות במגמה שלילית על רקע מחירי שיא של הנפט הגולמי. מניות השבבים מובילות את הירידות במגזר הטכנולוגיה, ומדד נאסד"ק מאבד 0.2%; מדד המוליכים למחצה של פילדלפיה יורד ב-1.2%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות רושם ירידות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עולה ב-0.02% לרמה של 4.193%.

החוזים על נפט הגולמי למסירה בנובמבר נסחרים כעת בבורסת הסחורות בניו יורק ברמה של 51 דולר לאחר שבמהלך הלילה כבר רשמו שיא של 51.48 דולר לחבית. עליית מחירי הנפט באה לקראת פרסום נתוני מלאי הנפט הגולמי השבועיים על ידי משרד האנרגיה האמריקאי היום, וכן על רקע חששות מפני מחסור בנפט לקראת חודשי החורף בחצי הכדור הצפוני. מחירי הנפט הגולמי גבוהים כעת בכמעט 70% מרמתם לפני שנה.

בקרב המניות הישראליות הנסחרות בוול סטריט בולטת מניית צורן (סימול ZRAN) אשר נופלת ב-10.3% למחיר של 14.6 דולר על רקע אזהרה שפירסמה אמש והורדת המלצות מצד מספר בתי השקעות. בית ההשקעות איי.ג'י אדוארדס הוריד בעקבות האזהרה את המלצתו למניה מ"'קנייה" ל"החזק", ובית ההשקעות פסיפיק גרואות' הוריד את המלצתו למניה מ"משקל יתר" ל"משקל שוק". בית ההשקעות CIBC אף הוא הוריד את המלצתו לצורן ל"תשואת שוק".

אתמול לאחר סיום המסחר הזהירה צורן כי לא תעמוד בתחזיותיה בשורה התחתונה והעליונה ברבעון השלישי. החברה חתכה ביותר ממחצית את תחזית הרווח לרבעון, וצופה כעת רווח של 13-19 סנט למניה, לעומת תחזית קודמת לרווח של 27-30 סנט למניה. תחזית האנליסטים היתה לרווח של 28 סנט למניה. החברה גם הזהירה כי הכנסתיה ברבעון יהיו בטווח של 115-119 מיליון דולר, לעומת תחזית קודמת להכנסות של 133-128 מיליון דולר. בהנהלת צורן הסבירו את הפחתת התחזיות בירידה בהזמנות מצד יצרניות DVD סיניות, שביצעו, כדברי הנהלת צורן, "תיקוני מלאים" במהלך הרבעון השלישי.

ויריאנט (סימול VRYA), המתמחה בפיתוח מוצרים לניהול יעיל של ספקי שירות ניידים בשטח (מהנדסי וטכנאי שירות), עולה ב-2.6% למחיר של 3.6 דולר לאחר שהודיעה היום על חתימת הסכם לשיתוף פעולה אסטרטגי בתחום השיווק עם ספקית פתרונות השירות הניידים האוסטרלית e-Wise.

נס טכנולוגיות (סימול NSTC), חברת שירותי המחשוב שהשלימה בשבוע שעבר את ההנפקה הראשונה שלה בוול סטריט - ההנפקה הישראלית הגדולה ביותר בוול סטריט השנה - יורדת ב-0.8% לאחר שרשמה עלייה של יותר מ-7% מאז הנפקתה.

עוד בולטות בין הישראליות: צ'ק פוינט (סימול CHKP) ממשיכה להיסחר גם היום במגמה חיובית, ומוסיפה 0.6% ל-18.5 דולר, לאחר שאתמול הודיעה החברה כי היא רואה גידול בביקושים לתמיכה בדור הבא של פרוטוקול האינטרנט מגרסה IPv6.

אודיוקודס (סימול AUDC) יורדת ב-1% למחיר של 12.4 דולר לאחר שאתמול נפלה ב-4.1% למרות הודעה על הרחבת שיתוף הפעולה עם חברת התקשורת הגרמנית טלס, לפיתוח הדור הבא של פלטפורמת VoiP למגזר הטלקום.

מטאלינק (סימול MTLK) יורדת ב-1.8% למחיר של 4.9 דולר לאחר שאתמול טיפסה ב-5.8% בעקבות הודעתה כי ברבעון השלישי נרשם גידול של 17% במשלוחים של מוצרי VDSL לדרום קוריאה לעומת הרבעון המקביל ב-2003.

נציגותיהן הישראליות של מגזרי התרופות והביוטכנולוגיה אשר רשמו אתמול ירידות חדות, נסחרות במגמה מעורבת.

מניית טבע (סימול TEVA) יורדת ב-1.3% למחיר של 25.3 דולר לאחר שאתמול איבדה 3%; תרו (סימול TARO) נסחרת ללא שינוי ברמה של 23 דולר לאחר שאתמול ירדה ב-4.4%; קריקס (סימול KERX) עולה ב-0.9% למחיר של 10.9 דולר לאחר שתמול נפלה ב-6.6; קומפיוג'ן (סימול CGEN) עולה ב-2.8% למחיר של 4.5 דולר לאחר שאתמול צנחה ב-8.6%; ופארמוס (סימול PARS) עולה ב-1.5% למחיר של 2.8 דולר לאחר שאתמול איבדה 3.2%. גורמים בשוק ציינו אתמול כי ייתכן שהרקע לירידות היה פדיונות אפשריים שנרשמו בגוף המשקיע במניות של חברות תרופות ישראליות.

מניות התרופות ככלל רושמות ירידות על רקע חדשות שליליות שסיפק המגזר. "וול סטריט ג'ורנל" דיווח היום כי מחקר של מינהל המזון והתרופות (FDA) מצביע על כך ששימוש במשכך הכאבים ויוקס של חברת מרק, שעל הורדתו מהמדפים הודיעה בשבוע שעבר יצרנית התרופות האמריקאית, גרם ליותר מ-27 אלף מקרי מוות של מטופלים כתוצאה מהתקפי לב ושבץ. מהשוואה שערך ה-FDA מול מקרים דומים שאירעו בקרב מטופלים בתרופה המתחרה של פייזר, הסלברקס, עולה כי "ניתן היה למנוע" לפי ההערכות 27,785 מקרי מוות כתוצאה מהתקפי לב ושבץ של מטופלים מאז אישור שיווק היוקס בשנת 1999 ועד סוף שנת 2003. מניית מרק (סימול MRK) יורדת ב-1%; מניית פייזר (סימול PFE) עולה ב-0.5%.

מניית סיריוס (סימול SIRI) מזנקת ב-16.7% לאחר חברת הרדיו הלווייני האמריקאית החתימה את שדרן הרדיו הפרובוקטיבי האוורד סטרן על הסכם לחמש שנים החל מתחילת 2006. היקף החוזה לא נמסר אולם סיריוס מסרה כי מדובר "במיליוני דולרים".

מניית חברת תוכנות האבטחה נטגריטי (סימול NETE), אשר רכשה בשנה את חברת הסטארט אפ הישראלית ביזנס ליירס תמורת יותר מ-40 מיליון דולר, מזנקת ב-35.5% לאחר שענקית התוכנה האמריקאית קומפיוטר אסושיאייטס (סימול CA) הודיעה כי תרכוש את החברה תמורת 430 מיליון דולר. מניית CA נסחרת ללא שינוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully