וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתון הממשל הסורי: ארה"ב מעודדת את שרון להמשיך להרוג בערבים

שי שריג

12.5.2001 / 16:26

דיילי סוריה טיימס", תוקף היום את מזכיר המדינה האמריקני, קולין פאוול שכינה לאחרונה את ראש הממשלה "כאדם השואף לשלום"; הממשל האמריקאי אינו מאמץ את כל מסקנות דו"ח ועדת מיטשל

עיתון הממשל הסורי במהדורה האנגלית, "דיילי סוריה טיימס", תוקף היום את מזכיר המדינה האמריקני, קולין פאוול שכינה לאחרונה את ראש ממשלת ישראל, שרון "כאדם השואף לשלום".

במאמר המערכת נכתב "כיצד אדם אחראי, הגיוני וחכם כמו פאוול יכול להגדיר רוצח כשרון, כאדם השואף לשלום?". כותבי המאמר כתבו כי התבטאות זו "רק תעודד את שרון להרוג רבים נוספים".

בתוך ממשיכה ארצות הברית במאמצים לשבור את מעגל האלימות ולהחזיר את ישראל והפלסטינים לשולחן המשא ומתן, כך אמר הלילה נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש. הוא הגדיר את מותם של התינוקת הפלסטינית, אימן חיג'ו, והנערים הישראלים קובי מנדל ויוסף אישרן השבוע "הרג נתעב".

ארה"ב עשויה שלא לאמץ את כל המלצות ועדת מיטשל, לחקר פרוץ המהומות בשטחים בחודש אוקטובר האחרון, כך מסר הלילה דובר מחלקת המדינה האמריקאית. הדובר שיבח את עבודת הוועדה, אך אמר כי מזכיר המדינה, קולין פאוול, לא מוכן לקבוע שהוא מאמץ את כל החלטות הוועדה. ההחלטה האמריקאית תואמת את עמדת ישראל בנושא. ארה"ב תפרט את עמדותיה לאחר שישראל והפלסטינים ישלחו ימסרו את תגובותיהם לדו"ח.

הפלסטינים האשימו הלילה את ישראל בהדרדרות המצב ובמלחמת התשה נגד הפלסטינים, רכושם ומוסדותיהם, כך נאמר הלילה בהודעת סיכום של ישיבת הקבינט הפלסטיני. לדברי הפלסטינים, ישראל דוחה את כל ההצעות לחידוש המו"מ, בהן ההצעה המצרית ירדנית ודו"ח מיטשל. הפלסטינים שבים ומבקשים מהקהילה הבינלאומית להתערב ולשים קץ למה שהם מכנים התוקפנות הישראלית.

שרי החוץ של האיחוד האירופי: ללחוץ על ישראל



מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף, אבו מאזן, יגיע ביומיים הקרובים לארה"ב וייפגש עם מזכיר המדינה האמריקאי, קולין פאוול, ועם יועצת הנשיא בוש לענייני ביטחון לאומי, קונדוליסה רייס. כך מדווח הבוקר העיתון הערבי הבינלאומי "אל-חיאת". העיתון מוסיף כי אבו מאזן יהיה הבכיר הפלסטיני הראשון שמבקר בוושינגטון מאז כניסת הממשל האמריקאי החדש, לפני ארבעה חודשים.

ביום שני הקרוב יתכנסו שרי החוץ של האיחוד האירופי בבריסל כדי לדון במצב המסוכן במזרח התיכון. ביום שלישי הם ייפגשו עם מזכ"ל האו"ם, קופי אנאן, ויציגו את עמדתם בנושא. מקור אירופאי סבור כי "יש להפעיל לחצים בינלאומיים על ישראל כדי שזו תפסיק את בניית ההתנחלויות".

דיוויד סאטרפילד, אשר סיים לאחרונה את תפקידו כשגריר ארה"ב בלבנון, יקבל את ניהול תיק שיחות השלום במזרח התיכון מטעם הממשל האמריקאי. כך חושף היום העיתון הערבי "א-שרק אלאווסט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully