וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערב הסעודית סגרה עמותת צדקה החשודה במימון טרור

רויטרס

5.10.2004 / 21:48

העמותה "אל חרמיין" חשודה על ידי ארה"ב בהעברת כספים לאל קאעדה. ערב הסעודית הקימה ארגון צדקה מאוחד שיחליף את העמותות האיסלאמיות

ערב הסעודית תסגור את הקרן האיסלאמית "אל חרמיין", המואשמת על ידי ארה"ב במימון גופי טרור. כך דיווחה היום רשת הטלוויזיה אל-ערביה. לדברי הרשת, ההחלטה התקבלה על ידי המשרד לענייני איסלאם. לא התקבל אישור רשמי לידיעה.

ההחלטה מגיעה שמונה חודשים לאחר שערב הסעודית הודיעה כי היא מייסדת סוכנות סעד מאוחדת שתחליף ארגונים דוגמת אל-חרמיין, במטרה לשים קץ לחשדות שתרומות לארגוני צדקה סעודיים מועברות לטרוריסטים מוסלמים.

מוקדם יותר השנה הוצבו מספר סניפים של אל-חרמיין ברשימת האו"ם של ארגונים שנכסיהם הוקפאו כחלק מניסיון ללחוץ על רשת אל-קאעדה של אוסאמה בן לאדן. לאל-חרמיין סניפים בארה"ב, באירופה, באסיה ובאפריקה.

הארגון, שלטענתו נהג לגייס כ-53 מיליון דולר מדי שנה, מכחיש את הטענה כי חלק מסניפיו משמשים את ארגוני הטרור, וטוען כי הוא נוסד בכדי להפיץ את האיסלאם בדרכי שלום.

ערב הסעודית, המתמודדת מול מערכת של טרור מבית מאז פיגוע משולש שקטל 35 איש בריאד במאי אשתקד, נדרשת על ידי ארה"ב למנוע את העברתם של כספי צדקה לארגוני טרור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully