וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעצר הצלף שביצע הפיגוע בוואדי חרמיה

6.10.2004 / 0:05

פעיל פתח, תושב הכפר סילוואד, חודה כי ביצע את הירי ממנו נהרגו במרץ 2002 עשרה ישראלים במחסום צה"ל ליד עפרה. בכך נפתרה אחת התעלומות הגדולות של האינתיפאדה

צה"ל והשב"כ עצרו את הצלף מוואדי חרמיה, שהרג במרץ 2002 מצפון לרמאללה שישה חיילים וארבעה אזרחים ישראלים. החשוד במעשה הוא טהאר חאמד, פעיל פתח מהכפר סילוואד ליד רמאללה. חאמד נעצר באקראי ביום שבת ע"י חיילי דוכיפת. בחקירתו סיפר, כי ירה בחיילים ואח"כ באזרחים. בקול ישראל דווח, כי חאמד הפסיק לירות רק לאחר שנשקו התפרק.

התוקף הפלסטיני הרג לבדו עשרה ישראלים: קצין צה"ל בשירות סדיר, קצין וחמישה חיילי מילואים ושלושה אזרחים. התוקף היה חמוש ברובה קראבין ועליו כנראה כוונת טלסקופית. הוא הגיע למחסום צה"ל שמצפון לעפרה, ירה ב"בודדת" בקצב משוער של קליע כל 45 שניות, והצליח לחמוק בלא פגע. הוא הסתתר מאחורי טרסה, ליד עץ זית, וירה על חיילים שבמחסום, מכונית אזרחית שנבדקה בו, וחיילים שהוזעקו למקום בעקבות הירי. לאחר מכן, נמלט התוקף מהמקום ברגל. ב"הארץ" דווח, כי העובדה שלא ירה ירי אוטומטי הקשתה על איתורו.

לאחר הירי נפוצו שמועות שונות אודות שיוכו הארגוני של התוקף, והועלו אפשרויות לפיהן הוא לוחם צ'צ'ני או חבר מחתרת ה-IRA האירית. עם מעצרו של היורה נפתרה אחת התעלומות הגדולות שליוו את מערכת הביטחון באינתיפאדה הנוכחית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully