וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 פלסטינים נהרגו בתקיפות מסוקים

6.10.2004 / 0:05

2 פעילי חללי אלאקצה נהרגו בג'באליה. מפקד הג'יהאד ברצועה, בשיר דבאס, ופעיל נוסף בארגון נהרגו בעזה. תלמידה פלסטינית נהרגה בדרום הרצועה

שמונה פלסטינים, בהם ילדה בת 13, נהרגו אתמול בתקריות שונות בשטחים. אתמול אחר הצהריים נורתה רקטת קסאם לשטח ישראל ונפלה בשטח פתוח מצפון לשדרות. איש לא נפגע.

לפחות שלושה פלסטינים נפצעו הלילה מירי טנק של צה"ל בצפון הרצועה. כך דיווחו עדי ראיה לסוכנות רויטרס. לטענתם, הירי בוצע לעבר חמושים בבית להיה, אך פגע באזרחים.

ארבעה פלסטינים נהרגו אתמול בערב בשתי תקיפות שונות של צה"ל ברצועה. סמוך לשעה 22:00 שיגר חיל האוויר טילים אל קבוצת פעילים בגדודי חללי אל-אקצה, הזרוע הצבאית של הפתח, במחנה הפליטים ג'באליה. בקול ישראל דווח, כי שניים מהפעילים נהרגו וששישה נפצעו. מצה"ל נמסר כי הטילים נורו לעבר מניחי מטענים.

מוקדם יותר התנקש צה"ל במפקד הצבאי של ארגון הג'יהאד האיסלאמי ברצועה, בשיר דבאס, ובפעיל נוסף, דריף אל עריר. מסוק ירה טילים לעבר הרכב בו נסעו השניים בעזה, בדרך למחנה הפליטים שאטי. בסוכנות רויטרס דווח כי מדובר בפעיל הבכיר ביותר שחוסל מאז הריגתו של בכיר החמאס, רנתיסי, לפני כמה חודשים. מצה"ל נמסר, כי דבאס אחראי להריגתם של שמונה ישראלים בפיגועים שונים, וכן מעורב בפיצוץ בו נפצע המח"ט, אל"מ פינקי זוארץ, בחודש יולי האחרון. לצד זאת, הוא היה מעורב בפיתוח אמצעי לחימה. פעיל בארגון הגיב לחיסול: "ישראל תראה בקרוב את התגובה שלנו. הנקמה תהיה כואבת ותבוצע בעומק השטח הציוני".

במסיבת עיתונאים שכינס צה"ל אתמול, טען האלוף ישראל זיו, ראש אגף המבצעים בצה"ל, כי עד כה נהרגו כ-80 פלסטינים במבצע שעורך צה"ל ברצועה, מהם כ-50 פעילי טרור ו-7 אזרחים מתחת לגיל 14, שנסיבות הפגיעה בהם "אינה ברורה עד הסוף".

התלמידה לא סיכנה את החיילים בשום צורה

כתבי "הארץ" עמוס הראל, ארנון רגולר ושירות "הארץ":

אימאן אל-המס, הילדה שנהרגה מירי צה"ל, התקרבה אתמול בבוקר למוצב "גירית" שבציר פילדלפי על גבול ישראל-מצרים, כשהיא נושאת תיק. החיילים חשדו שילקוטה ממולכד, ואחד החיילים ירה באוויר. בעקבות הירי ניסתה אל-המס להימלט והשליכה את תיקה. בה בעת נפתחה אש מרפיח לעבר המוצב. החיילים, שחשדו בנערה, ירו בה למוות. לאחר מכן נבדק ילקוטה, והתברר שהיו בו ספרים בלבד. ואולם גם אם היה בו מטען, המרחק בין החיילים לילדה היה רב, והיא לא סיכנה אותם בשום צורה. מקורות צבאיים מסרו שהנערה נכנסה לאזור שמסומן כאסור לכניסה.

מקורות פלסטינים מסרו כי אל-המס עברה במקום בתלבושת בית ספר עם עוד שתי חברות. לדבריהם, תלמידים עוברים באזור באופן שגרתי. "החיילים הסתערו על המקום, והילדה זרקה את תיקה וניסתה להימלט. הכדורים פגעו בתיק ואחר כך בילדה", סיפר עד ראייה. מקורות רפואיים בעזה מסרו כי הילדה נפגעה מלפחות 14קליעים. "היא היתה מחוררת בכדורים. בראש, בחזה ובידיים", סיפר אחיה.

באירוע נוסף אתמול בבוקר בדרום רצועת עזה, נהרג פלסטיני מאש כוחות צה"ל מדרום לגוש קטיף. לפנות בוקר נהרג במחנה הפליטים ג'באליה פלסטיני פעיל בגדודי חללי אל-אקצה, הזרוע הצבאית של פתח. הוא נהרג מטיל שירה צה"ל לעבר קבוצה של ארבעה חמושים שנצפתה נפגשת במחנה.

בגדה הרג אתמול בבוקר כוח צה"ל פעיל חמאס. הפעיל, מוסא ג'יבריל, היה מעורב בפיגועי ירי ובהנחת מטעני חבלה. הוא נורה ממצפון לחברון, ועל גופתו נמצא רובה קלצ'ניקוב. שני פלסטינים שהיו עמו נעצרו. בתקרית נוספת, נהג ישראלי נפצע קל מירי כשעצר להחליף גלגל ברכבו בכביש המנהרות בין שתי הכניסות להתנחלות אפרתה. הפצוע טופל במקום ופונה לבית החולים הדסה עין כרם.
בצפון חאן יונס נחשפה מנהרה להברחת אמצעי לחימה באורך כ-100 מטרים.

דיווחים: שיחות בין ישראל לפלסטינים על הפסקת אש

גורמים ביטחוניים ישראלים ופלסטינים החלו בשיחות בלתי ישירות בכדי להביא להפסקת אש בעזה, כך מדווחות סוכנויות הידיעות מפיו של גורם צבא ישראלי בכיר שביקש להישאר בעילום שם ומפי גורמים פלסטינים. הטענה הוכחשה על ידי גורמים רשמיים בישראל וברשות.

על פי הדיווחים, הפלסטינים העבירו מסרים לישראל, דרך מתווכים ממצרים, בהם הציעו למנוע ירי רקטות על ישובים ישראלים בתמורה להפסקת מבצע "ימי תשובה" הנמשך כבר שישה ימים. גורמים פלסטינים דיווחו כי המצרים לוחצים על החמאס לחדול מהירי. בסוכנות רויטרס דווח, כי קצין ישראלי בכיר אף יצא לשיחות בקהיר. עם זאת, ייתכן ומדובר בשליחותו של ראש השב"כ, אבי דיכטר, עליה דווח לפני כמה ימים.

גורם פלסטיני בכיר אמר כי לא ידוע לו על מסרים שכאלו וכי הרשות הפלסטינית מסרבת לנהל משא ומתן ישיר עם ישראל, אולם יו"ר הרשות, יאסר ערפאת, קרא ביום שני לפלסטינים ש"לא לתת לכובש תירוץ לפעול נגדנו", מה שהתפרש כקריאה להפסקת ירי הרקטות.

נציג החמאס בלבנון, אסאמה חמדאן, אמר אתמול כי הארגון לא יפסיק את ירי הקסאם כל עוד יימשכו המבצע בעזה והכיבוש בשטחים. "זהו אמצעי הגנה ממכונת המלחמה הציונית", אמר, והוסיף: "על האויב להפסיק את תוקפנותו תחילה, ואחר כך לעזוב את שטחנו... שמורה לנו הזכות להמשיך בהתנגדות בכל הדרכים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully