וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרי מתמקד בקשרי בוש והמלוכה הסעודית

5.10.2004 / 12:20

המועמד הדמוקרטי ומפלגתו החליטו ללמוד ממייקל מור ולתקוף את ההנחות שניתנות לסעודים ואת השפעתם על הטרור ומחירי הדלק. דובר סעודי: זו מכה מתחת לחגורה

המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארה"ב, ג'ון קרי, החליט להתמקד, חודש לפני הבחירות, בהעלאת טענות קשות לגבי קשרי משפחת הנשיא בוש למשפחת המלוכה הסעודית. מדובר בטקטיקה שצפויה להיות אפקטיבית למדי אך גם להדאיג מאוד את הנהגת נסיכות הנפט.

ב"ניו יורק טיימס" דווח כי המפלגה הדמוקרטית הציגה שני תשדירי בחירות חדשים המאשימים את ממשל בוש במתן "טובות מיוחדות" למשפחת המלוכה ופיתוח תלות יתר בנפט הסעודי. "קרן המדיה", קבוצה דמוקרטית, הודיעה השבוע כי היא מתכוונת להשקיע 6.5 מיליון דולר במסע פרסום שיעסוק בנושא הסעודי, עם דגש על מדינות ההכרעה – פלורידה, אוהיו וויסקונסין. הקבוצה הריצה תשדירי ניסיון בסנט לואיס בחודש שעבר שהשיגו תוצאות חיוביות מאוד בקרב המצביעים.

קו ההתקפה שמציגים התשדירים דומה מאוד לזה שמופיע בסרטו של מייקל מור, "פארנהייט 11/9", שמתמקד בקשרים המשפחתיים והעסקיים בין משפחת בוש למשפחת המלוכה והשפעתם על התעלמות הממשל מהעובדה שמרבית חוטפי המטוסים במתקפת הטרור באו מערב הסעודית. התשדירים של הקבוצה מכנים את משפחת המלוכה "מושחתת". כמו כן מגלים התשרידים כי חברת עורכי הדין של ג'יימס בייקר, יועצו של בוש ושר לשעבר בממשלו של אביו, מספקות הגנה משפטית לערב הסעודית במאבק מול תביעות הפיצויים של משפחות קורבנות פיגועי ה-11/9.

התשדירים החדשים של קרי מציעים שהקשרים בין הנשיא לסעודים גרמו לו לנקוט בקו מאוד ותרני לגבי מחירי הנפט שלהם, מסר שהמועמד הדמוקרטי מקווה שיחדור היטב בימים לפני העימות הטלוויזיוני המתוכנן, שיתמקד בנושאי כלכלה ופנים. "משפחת המלוכה הסעודית מקבל הנחות, בעוד מחירי הדלק מרקיעים שחקים", נאמר בפרסומת. ג'ון קרי נשמע אומר בהמשך: "אני רוצה אמריקה שנסמכת על התחכום וכושר ההמצאה שלה ולא של משפחת המלוכה הסעודית".

סטיב שמידט, דובר מטעם הנשיא בוש, אמר כי המהלך של קרי ואנשיו הוא למעשה קבלת דברי מייקל מור על ידי הזרם המרכזי. "מה שיוצא דופן הוא שקונספירציות מאומצות כמסר מרכזי על ידי ג'ון קרי שרץ לנשיאות ארה"ב", אמר שמידט.

נביל אל ג'ובייר, דובר מטעם השגרירות הסעודית בארה"ב, אמר בתגובה כי הטענות בתשדירים אינן הוגנות או מדויקות. "תקיפת הסעודים היא לא מדיניות אנרגיה", תקף אל ג'ובייר את קרי, "מדובר במכה מתחת לחגורה". לגבי תשדירי "קרן המדיה" אמר הדובר הסעודי כי "אין בהם דבר מלבד חרחור פחד ושנאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully