וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדיה מטר נחקרת על השוואת בשיא ליודנראט

5.10.2004 / 12:25

פעילת הימין הקיצוני חשודה בהעלבת עובד ציבור, לאחר שהשוותה את פעילות מנהלת ההתנתקות והעומד בראשה, לפעילות היודנראט. פעילי ימין מפגינים מחוץ לתחנת המשטרה, בטענה לסתימת פיות

פעילת הימין הקיצוני, נדיה מטר, הגיעה בצהריים לחקירה בירושלים, בעקבות המכתב ששלחה לראש מנהלת ההתנתקות, יונתן בשיא, בו השוותה את פעילות המנהלת בין פעילות היודנראט בתקופת השואה.

לאחר כתיבת המכתב, חזרה מטר על הדברים גם בראיון לגלי צה"ל, ואמרה: "אסור לנו לבוא ולשפוט את היודנראט, כפי שאני כותבת במכתב. כי שמה, אנחנו יודעים, הדבר נכפה על אותם מנהיגים יהודים. היום אין אף אחד שעומד עם אקדח ליד רקתו של בשיא או של אריאל שרון, ולכן הדבר הוא יותר נורא ממעשה היודנראט". בעקבות הדברים החליטה הפרקליטות לפתוח בחקירה נגד מטר, בחשד להעלבת עובד ציבור.

בכניסה לתחנת משטרת מוריה בירושלים, בה נחקרת מטר, התאספו עשרות פעילו ימין במחאה על חקירה. המפגינים נושאים שלטים עליהם נכתב: "סתימת הפיות הזו היא טרור פוליטי" ו"יונתן בשיא הוא ראש מנהלת היודנראט".

בעלה של מטר, דוד, שנמנה על המפגינים, אמר לגלי צה"ל: "אנחנו כאן כדי למחות בתוקף נגד הניסיון להשתיק את אשתי. אנחנו לתומנו חשבנו שאנחנו גרים בדמוקרטיה, ויש פה חופש ביטוי. בסך הכל נדיה ביטאה ביקורת על מדיניות הטרנספר של שרון ובשיא, ובגלל זה מנסים להשתיק אותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully