וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערב הבחירות בחבל הבאסקים: שוב פיצוץ במדריד

12.5.2001 / 9:47

מכונית תופת התפוצצה הלילה במרכז מדריד; 13 בני אדם נפצעו; המחתרת הבאסקית הזהירה, אך לא לקחה אחריות; בבחירות מחר צפויות לנצח מפלגות המתנגדות לעצמאות הבאסקים

מכונית תופת התפוצצה הלילה במרכז מדריד, 13 בני אדם נפצעו, בהם אחד באורח קשה. ההתפוצצות אירעה בדיוק יום לפני הבחירות במחוז הבאסקים, בהם צפויות לזכות מפלגות המתנגדות לבדלנות הבאסקית ולפעולות המחתרת הבאסקית אטא (ETA).

שבע דקות לפני התפוצצות המכונית הגיעה שיחת אזהרה ממטה המחתרת, שנטלה את האחריות על שרשרת מכוניות התופת בחודשים האחרונים אך עדיין לא על הפיצוץ אתמול. שר הפנים הספרדי אמר כי "הפיצוץ מוכיח שוב כי אנשי המחתרת הבאסקית הם חבורת רוצחים".

הפיצוץ התרחש דקות ספורות לפני סגירת קמפיין הבחירות לפרלמנט הבאסקי. ההצבעה תחל מחר בבוקר. אתמול השתתפו פוליטיקאים באסקים במצעד שקרא להפסיק את האלימות לפני פתיחת הקלפיות.

סקרים מראים כי מפלגות שאינן תומכות בעצמאות באסקית זוכות ליתרון ויש להן סיכוי טוב לזכות ברוב בפרלמנט ובנשיאות. זו תהיה הפעם הראשונה שמפלגות אנטי בדלניות יזכו בבחירות, והמחתרת הבאסקית כבר הודיעה כי תחריף את צעדיה. מאז שאטא הכריזה על סיום הפסקת האש, בנובמבר 1999, היא הואשמה באחריות למותם של לפחות שלושים בני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully