וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: עצרנו אנשי או"ם שמעורבים בטרור

6.10.2004 / 0:02

ראש אגף המבצעים: אין תמימות דעים באשר לזהות החפץ שנראה בסרט שצילם המזל"ט ברצועה. ענאן: אם יתברר כי מדובר בהאשמות סרק - נדרוש הסברים מישראל

צה"ל כינס אתמול בערב מסיבת עיתונאים, בה התייחס לראשונה באופן רשמי ופומבי לטענות שהעלה נגד האו"ם, לפיו הארגון מעורב בפעילות טרור בשטחים. האלוף ישראל זיו, ראש אגף המבצעים, סקר את השתלשלות הפרשה:

"שלחנו סיור אווירי במהלכו איתרנו ביצוע 'מיטעון' צירים, כשמה שצד את עיננו היה שבצמוד להנחת המטענים עמד רכב או"ם... הבנו שהתפקיד שלו הוא לתת כיסוי לפעילות החבלנית ולמיטעון הצירים בכניסה למחנה הפליטים... המזל"ט איתר את אותו אדם שהסתובב עם החפץ, שזוהה כאמצעי לחימה ובאפשרות כרקטת קסאם. אותו אמל"ח זוהה כמוטען על אותו הרכב".

לדבריו, "בעקבות הטענות שהועלו על כך שהחפץ עצמו הוא תמים, ביצענו בדיקות נוספות, גם עם השטח וגם על בסיס מספר מומחי פיענוח, והבדיקות עצמן העלו שאכן יש ספק בקרב המומחים במה מדובר... חילוקי הדעות קיימים עד לרגע זה. חלקם חושבים שמדובר בסוג כזה של אמל"ח, חלקם מניחים שיש סבירות גבוהה שמדובר בחפץ תמים". כשנשאל באופן ישיר אם הוא סבור כי בצילומים נראה קסאם או אלונקה, השיב: "אני מציע לא להתעסק בחפץ אלא בקונטקסט".

האלוף הוסיף כי 13 אנשי או"ם פלסטינים נעצרו בתקופה האחרונה בשטחים, בחשד שעסקו בפעילות טרור. לדבריו, העצורים הודו שעסקו בפעילות טרור, ובקרוב יוגשו נגדם כתבי אישום. יש עצורים נוספים בפרשה, והמעצרים נמשכים.

האלוף הודה כי "אנחנו לא חפים מטעויות". עם זאת, הוא ציין "הרבה מאוד דיווחים על מעורבות אנשי או"ם בפעילות טרור, בהם סיוע בהסעת מחבלים". לדבריו, "אנחנו חושבים, בכל מקרה, שבנסיבות של מתן חיפוי לפעילות חבלנית ע"י רכבי או"ם, הסתובבות רכבי האו"ם קשורה לפעילות טרור".

גורם ביטחוני: התנהלות צה"ל "חובבנית"

מזכיר האו"ם, קופי ענאן, אמר כי הבהיר לשגריר ישראל בארגון, דני גילרמן, כי הארגון מצפה להבהרות של ישראל, אם יתברר כי אין יסוד להאשמות כי מכוניות של אונר"א ברצועה שימשו להעברת טילי קסאם. בקול ישראל דווח, כי ענאן השיב לשאלות כתבים שביקשו לדעת אם האו"ם דורש מישראל להתנצל.

ועדת החוץ והביטחון של הכנסת פתחה בבירור על הכישלון ההסברתי הנובע מהפרשה. בגלי צה"ל דווח, כי יו"ר הוועדה, ח"כ יובל שטייניץ, אמר כי מהבדיקה הראשונית עולה שמדובר בתקלה שידרשו בעקבותיה הסברים של צה"ל על ההחמצה ההסברתית הקשה של ישראל.

בתוך כך צה"ל הסיר מאתר האינטרנט שלו את חמשת סרטי הווידאו, שעל פיהם ביסס את טענותיו. גורם ביטחוני אמר לקול ישראל, כי כל ההתנהלות סביב הפרשה היתה חובבנית. לדבריו, "את הבדיקה שעושים כעת היה צורך לעשות לפני שהועברו הצילומים לכלי התקשורת. הורדת התמונות מאתר האינטרנט של דובר צה"ל מדברת בעד עצמה ומוכיחה שהבדיקה הקודמת לא היתה יסודית דיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully