וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטין פינבול ריאליטי

גל קרניאל

5.10.2004 / 0:03

כשהדובי שלך נכנס למכונת השיקוף במחסומים נקי ויוצא מלוכלך, אולי לא צריך להתפלא כשאתה מתחיל לשחק עם טי.אנ.טי

דו"ח השב"כ שהתפרסם לאחרונה, המסכם ארבע שנות אינתיפאדה, קובע כי ככל שחולפות שנות העימות ללא פתרון מדיני, כך הולכת וגוברת מעורבותם של קטינים בפעילות חבלנית, ואם לדייק - 292 קטינים נעצרו בחשד להברחת אמצעי לחימה וחומרי נפץ דרך המחסומים.

את המחסומים הללו, הפזורים ברחבי יהודה ושומרון, ניתן לדמות כתמונה מרושתת, הזייתית משהו, של מכונת פינבול ענקית. פלסטין פינבול ריאליטי. הילדים הפלסטינים הופכים לכדורים קטנים הנעים בין השערים המסתובבים, משולחים פנימה והחוצה, חוטפים מכות, נופלים וקמים על פי החבטות שהם סופגים. ילדות בספק, עגמומית בהחלט.

משחק נוסף שעולה בזיכרון כשמבקרים בשטחים הוא ה"ספייס אינביידרס" (space invaders), שהיה המשחק החביב על ילדי ישראל לפני כ-20 שנה. מיני חפצים, לרוב בדמות חלליות ומטוסים, היו נופלים מהחלל, ועל השחקן המיומן היה לתפוס אותם בטרם יגיעו לקרקע. גם למשחק זה קיימת כיום הקבלה בפלסטין-ריאליטי, ושמה משאית הבידוק, או המשקף, בשפה צה"לית רשמית.

מדובר ברכב לבן וגדול שנראה כתחנת שידור וריגול מהחלל, העומד בפתח המחסום ביציאה משכם. הפלסטינים העוברים את המחסום, לאחר שתעודותיהם כבר נבדקו והם הורשו להמשיך בדרכם, מופנים ליצירה הנדסית זו הפוערת אליהם פה. למעשה, מתקן שיקוף לתיקים, שקיות ומזוודות שקיים כמעט בכל מעבר גבול בינלאומי. מניחים את הכבודה מצד אחד, היא נבלעת במחשכים ויוצאת מצד שני. פשוט, אולי אף יעיל. אך בלא שעשוע קטן אי אפשר, ובכן: בצדו השני של המסוע לא קיים כלום. לא הסרט הנע ממנו אנו אוספים את המזוודות המלאות מתנות יקרות-ערך בשובנו מחו"ל, אף לא שולחן. לא כלום.

כללי המשחק החדש, אם כן, הם אלה: מגיע אדם, מניח את כליו וטוביו בצד אחד, ואז עליו למהר ולרוץ לצד השני של הרכב האימתני כדי לתפוס את כבודתו. הצליח? מה טוב - שקית העגבניות והפיתות תגיע בשלום ליעדה. לא הצליח? חבל. העגבניות נמעכו לרסק והפיתות התפזרו על דרך העפר. ההצלחה כמעט נתונה לחיזוי מראש: הצעירים והזריזים שמצלחים לעקוף את המכשול בקלות יזכו בתיקים נקיים ובדוקים. הזקנים, שייקח להם זמן רב יותר לצעוד, יאספו את הענבים המתגוללים על הקרקע. כמוהם גם הנשים המטופלות בילדים, הקשישות, וכן כמה אנשים נוספים שעדיין חושבים שישראל היא מעצמה טכנולוגית מתקדמת ומתוקנת ולא סתם גיים-בוי אכזרי. הם יגיעו לצד השני של מכונת הבידוק וימצאו את תיק היד שלהן מתגולל באבק ותכולת השקיות מפוזרת על הקרקע.

וכך, לוע המכונה פולט כל היום ג'ריקנים של שמן, שקיות מלפפונים, מזוודות של נוסעים, ואפילו מחשב נייד אחד, שני שטיחים, מעטפה עם מסמכים, כלי פלסטיק עם אוכל ושאר מתנות. כל הקודם זוכה. מי שמגיע כשדובון הצעצוע שלו מרופש בבוץ הדרכים בעקבות הגשם המבורך, שילך לחפש משחקים אחרים. אולי הברחת מטעני חבלה בסולמות ומבוכים תת קרקעיים.

* גל קרניאל היא משקיפה ממחסום watch

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully