וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילי חמאס מקבלים משכורות מאונר"א

4.10.2004 / 12:35

מנכ"ל סוכנות הסיוע של האו"ם בראיון ל-CBC: זה לא פשע - לא כל פעיל חמאס הוא מחבל. ממשלת קנדה, התורמת לארגון, ביקשה הבהרות

מנכ"ל אונר"א, פיטר האנסן, אמר כי הוא מאמין שיש פעילי חמאס שמקבלים משכורות מהאו"ם. עם זאת, לדבריו, "הם חייבים לכבד את חוקי הארגון ולהישאר נייטראליים". בראיון ל-CBC אמר האנסן: "אני לא רואה בכך פשע. החמאס הוא ארגון פוליטי ולא כל חבר בו הוא פעיל צבאי. אנחנו לא עושים הבחנה בין אנשים מזרם זה או אחר. אנחנו דורשים מהאנשים שלנו, בלי קשר להשתייכותם הארגונית הפוליטית, להתנהג בהתאם לאמות המידה הנייטראליות של האו"ם".

דובר מטעם משרד החוץ הקנדי אמר כי "במידה ודברי האנסן לא הוצאו מהקשרם ומשקפים באמת את עמדת אונר"א, אנו מאוד מוטרדים ומבקשים הבהרות ממנו ומהאו"ם". ממשלת קנדה תורמת לאונר"א 10 מיליון דולר בשנה.

ישראל תבעה את הדחתו

האנסן אמר את הדברים ימים ספורים לאחר שצה"ל טען כי תיעד אמבולנס השייך כנראה לאונר"א, כשמועמסת עליו רקטת קסאם. בעקבות זאת תבעה ישראל ממזכ"ל האו"ם, קופי ענאן, להדיח את האנסן מתפקידו כמנכ"ל סוכנות הסעד והסיוע של האו"ם לפליטים.

האנסן דחה את טענות צה"ל ואמר שבדיקה פשוטה מוכיחה שהעצם החשוד שנראה בתצלום הוא אלונקה. האנסן אמר כי הוא חושש שההאשמות הלא מבוססות של צה"ל עלולות לגרור "תוצאות כמו של הסתה. חיילים שמאמינים לדברי צה"ל עלולים לפחד מעתה מכל אמבולנס של אונר"א שיגיע למחסומים, ואין לדעת באיזו סכנת חיים יימצאו הצוותים שלנו".

התמונות, שצולמו במחנה הפליטים ג'באליה, שודרו שלשום ברשתות הטלוויזיה. בסרט, שצילם מזל"ט של חיל האוויר, נראים שני פלשתינאים מעמיסים מה שצה"ל טוען שהוא רקטה על רכב שעליו כתובת גדולה - "UN". לאחר העמסת החפץ נראה הרכב עוזב את המקום.

מקורות צבאיים אמרו כי צה"ל נמנע מירי על הרכב, כפי שנהג במקרים קודמים, משום שהיה חשש כי מדובר באמבולנס של האו"ם.

האנסן אמר ל"הארץ" כי בצילום שהוקרן בטלוויזיה, ושבו צפה אמש במשרדו, נראים שני אנשים המתקרבים לשני אמבולנסים. אחד מהאנשים נושא בידו האחת "משהו שאינו יכול לשקול יותר מכמה ק"ג. גם גוליית לא היה יכול לרוץ, כשהוא נושא ביד אחת טיל קסאם כבד". האנסן אמר שהוא בירר "בעזרת (מנוע החיפוש) גוגל שאורך הקסאם הוא 1.8 מטרים ומשקלו 50 ק"ג. מהתצלום אפשר להסיק שרוחב העצם החשוד הוא כחמישה ס"מ, ואילו הקסאם - קוטרו 17 ס"מ. בתצלום אפשר היה להבחין בבירור בחתיכת בד. כלומר, זוהי אלונקה של אמבולנס, שבאופן טבעי אנשי הצוות סחבו". עוד אמר האנסן שבתצלום בטלוויזיה לא הופיע התאריך, כך שאין לדעת מתי האמבולנסים צולמו: "אתמול, או לפני חודש".

השתתפו בהכנת הידיעה: עמוס הראל, שלמה שמיר ועמירה הס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully