וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנה פרנק תישאר חסרת מדינה

3.10.2004 / 21:06

ב-1941 שללו הנאצים את אזרחותה של אנה פרנק. היום דחה משרד המשפטים בהולנד פניית רשת טלוויזיה להעניק לה אזרחות אחרי המוות

משרד המשפטים בהולנד דחה היום פנייה של רשת טלוויזיה במדינה להעניק אזרחות שלאחר המוות לאנה פרנק. החלטת המשרד מותירה את אנה פרנק חסרת מדינה, כמעט 60 שנים אחרי שמתה מטיפוס במחנה הריכוז ברגן בלזן.

אזרחותה הגרמנית של פרנק נשללה ממנה ב-1941 לאחר שנמלטה מפני הנאצים להולנד, ואולם היא מעולם לא קיבלה אזרחות הולנדית. רשת הטלוויזיה קיי.אר.או פנתה בעניין האזרחות לממשלה בהאג בעקבות הופעתה של אנה פרנק ברשימת 200 האנשים החשובים ביותר בהולנד, במסגרת סדרה שכותרתה "האדם ההולנדי הטוב ביותר". ברשימה הופיעו סופרים, ציירים, ספורטאים, פוליטיקאים ומדענים הולנדים מפורסמים.

"כחלק מהתוכנית נעשה מאמץ לראות אם היא יכולה לקבל אזרחות הולנדית שאחרי המוות", נמסר מרשת הטלוויזיה, והוסיפה: "משרד המשפטים אמר שזה בלתי אפשרי". עוד נמסר מהרשת, שהוספת שמה של פרנק לרשימה, לצד אישים כגון הצייר וינסנט ואן גוך והכדורגלן יוהאן קרויף, נעשתה למרות שהיה ידוע כי אין לה אזרחות.

ממשרד המשפטים של הולנד נמסר כי החוק אינו מאפשר הענקת אזרחות לאדם אחרי מותו. "למרות שאנחנו מאוד מזדהים עם הבקשה של קיי.אר.או, זה לא אפשרי", נאמר בהודעת המשרד.

אנה פרנק כתבה את יומנה בשפה הולנדית, ואף ציינה בו שברצונה להיעשות אזרחית המדינה. "אנחנו מחשיבים אותה הולנדית. היא כתבה בהולנדית, היא חשבה בהולנדית. היא היתה הכי הולנדית שאפשר", אמרה פטרישיה בוסבום, דוברת מוזיאון אנה פרנק, אך לדבריה, "היא מעולם לא היתה הולנדית".

אביה, אוטו פרנק, שרד את השואה וקיבל אזרחות הולנדית ב-1949, שנתיים אחרי שפירסם את יומנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully