וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג המחתרת הבאסקית נעצר בצרפת

4.10.2004 / 0:07

יחד עם מיקל אלביסו נעצרו 21 חשודים במעורבות בפעילות טרור ונמצאו כלי נשק רבים. המחתרת חשודה במעורבות ביותר משמונה מאות מעשי רצח

אנשי כוחות הביטחון בצרפת עצרו לאחרונה את מנהיג המחתרת הבאסקית, אט"א, יחד עם עוד 21 חשודים בטרור בסדרה של פשיטות שנערכו בשבע ערים צרפתיות סמוך לגבול ספרד.

דובר של משרד הפנים הספרדי אמר כי בדיקת טביעות אצבעות אישרה שבין העצורים נמצא מיקל "אנזה" אלביסו אירטה, המנהיג הפוליטי של המחתרת מאז 1993, ובת זוגתו סולדד "אנבוטו" איפרגויירה. בסי.אן.אן דווח כי הדובר הגדיר את המעצרים כ"בעלי חשיבות גבוהה מאוד" את מיקל אלביסו כ"המנהיג, מספר אחד באטה", ואת איפרגויירה כ"אחראית על גביית מיסי המהפכה" שנגבים מעסקים ומוסדות באסקים וכקשורה ל-14 מקרי רצח.

עשרות שוטרים וצוותי לוחמה בטרור השתתפו בסדרת פשיטות על בסיסי אט"א הפזורים בצרפת. שר הפנים, חוזה אנטוניו אלונסו, אמר כי יותר מטון חומר נפץ מסוגים שונים, עם עשרות תתי מקלעים, רימונים, משגרי רימונים, נפצים וקליעים נתפסו בפשיטה.

המחתרת הבאסקית, שהוגדרה על ידי ארה"ב והאיחוד האירופי כארגון טרור, מנהלת מאבק מול הממשלה הספרדית במשך שלושה עשורים במטרה להשיג מדינה באסקית עצמאית. על פי החשד מעורבת המחתרת ביותר מ-800 מעשי רצח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully