וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2 בכירים בחמאס נפצעו קשה מירי מסוק

4.10.2004 / 2:02

הרמטכ"ל הצהיר כי מבצע "ימי תשובה" יימשך עד להסרת איום הקסאם. ענאן קרא לישראל ולפלסטינים להפסיק את הלחימה

שני בכירי חמאס נפצעו קשה מירי של שני טילים על ידי מסוק של חיל האוויר, בשכונת סג'עייה שבעזה. בקול ישראל דווח כי הפצועים הם פעילים בכירים בהנהגת החמאס, מוחמד אל-סימרי וחסאן אל-ג'בארי. על פי דיווח של עדי ראייה מהירי נפגעה אישה נוספת, שעמדה יחד עם שני הפעילים ברחוב סמוך למסגד.

בגלי צה"ל דווח כי מזכ"ל האו"ם, קופי ענאן, קרא לישראלים ולפלסטינים לחדול מההסלמה הצבאית ברצועת עזה. דוברו של ענאן אמר כי לשני הצדדים ישנה מחוייבות חוקית להגן על אזרחייהן.

כתבי "הארץ" ארנון רגולר, עמוס הראל וניר חסון מוסיפים:

הרמטכ"ל, רב-אלוף משה יעלון, אמר אתמול כי פעילות צה"ל בצפון רצועת עזה מוצלחת גם אם אינה מונעת לחלוטין ירי קסאם וחדירות למוצבי צה"ל באזור. מקורות צבאיים אמרו כי היקף ההתנגדות הפלסטנית באזור נחלש אתמול באופן משמעותי, בהשוואה לימים הקודמים של המבצע. הרמטכ"ל הדגיש כי כוחות צה"ל ברצועה "ערוכים להמשך המבצע, לא רק לימים, אלא לשבועות". הוא הוסיף כי הלחימה בטרור מורכבת מ"רצף של פעולות".

למרות הפעולה הנרחבת נמשך אתמול ירי הקסאם לעבר ישראל. רקטת קאסם נחתה סמוך לשדרות ושתיים אחרות פגעו סמוך ליישוב בנגב המערבי. לעבר יישובי גוש קטיף נורו אתמול 7 פצצות מרגמה וטיל נ"ט אחד. בכל המקרים לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

תשעה פלסטינים, בהם אזרח נהרגו וכ-30 נפצעו אתמול, ביום השישי לפעולת צה"ל בצפון הרצועה. בכך הגיע מספר ההרוגים ל-62 הרוגים מאז תחילת הפעולה. לדברי הפלסטינים, מירב הנפגעים נורו על ידי צלפים ואש מקלעים וכן בפעולות התנקשות של צה"ל נגד פעילי חמאס וג'יהאד איסלאמי.

צה"ל ממשיך לפעול בשולי השטח הבנוי של מחנה ג'באליה ולתפוס מספר בתים שם. כוחות גבעתי פועלים במקום, בסיוע טנקים ודחפורים. החיילים הורסים בתים ומטעים בפאתי המחנה. חיילי חטיבת גולני מכתרים את העיירה הסמוכה, בית-חנון. מקורות צבאיים אמרו כי היקף ההתנגדות הפלסטינית באזור נחלש באופן משמעותי, בהשוואה לימים הקודמים של המבצע. מקורות פלשתיניים מדווחים על התגברות מצוקת המזון במחנה ג'באליה, שרוב דרכי הגישה אליו סגורות, למעט חוף הים המשמש נתיב התחבורה העיקרי לעיר עזה.

אתמול בבוקר נהרגו שני פעילי ג'יהאד איסלאמי, ראמי מקדאד ומסבאח א-רנטיסי, וחמוש נוסף, ראני אכרם, בעת שמסוק של צה"ל ירה לעבר עגלה שהובילו בדרום ג'באליה. כתוצאה מהירי נהרג גם נער בן 16, מוחמד שרפי בן דודו של מפקד הזרוע הצבאית של החמאס באזור שכונת תל א-זעתר במחנה תוופיק שרפי.

בתקרית אחרת שארעה אתמול אחר הצהריים בעיירה בית חנון נורו טילים לעבר עגלה עם חמור, שתצפיות צה"ל הצביעו על כך שהנוסעים עליה יצאו מאיזור ממנו נורה זמן קצר לפני כן רקטת קסאם. כתוצאה מהירי נהרגו שני אחים חברי חמאס, בסאם זעאנין בן 24, ופאדי זעאנין בן 22. כמו כן, נהרג פעיל שלישי לואי חמד בן 20.

כמו כן, מתו אתמול שני פלסטינים, שנפצעו בתקריות בימים הקודמים. ההרוגים הם: יאסר ע'בייד, בן 20, פעיל חמאס תושב בית חנון וראאד אבו ואדי בן 36, נכה תושב שכונת תל א-זעתר במזרח ג'באליה.

תוכנית לחיזוק שדרות

בצד הפעולה הצבאית הורה ראש הממשלה, אריאל שרון, לפעול לחיזוק העיר שדרות, שספגה את מתקפת רקטות הקסאם. שרון הטיל על מנכ"ל משרדו, אילן כהן, לרכז את הפעולות לחיזוק שדרות, יחד עם נציגי האוצר ומשרדי ממשלה אחרים. בין הפעולות המוצעות הקלות במיסוי ועידוד השקעות והקמת מפעלים. עד לסוף החודש אמורים משרדי הממשלה לגבש את התוכנית המפורטת לסיוע לשדרות.

מנכ"ל משרד ראש הממשלה סייר אתמול בשדרות ונפגש עם ראש העיר, אלי מויאל, כדי לדון איתו בסיוע שיעניקו משרדי הממשלה לעיר לנוכח מצוקת הקסאמים. בין הרעיונות שהועלו בפגישה היו הקלות במסים ובארנונה, הקלות באגרות החינוך, החלת יום לימודים ארוך, מיגון בתים בעיר, הנהגת תוכניות הזנה בבתי הספר ועוד. כמו כן, הוחלט שמשרד השיכון יוציא בקרוב מכרזים לבניית שכונות חדשות בעיר.

"החלטנו כי כל סיוע שיוגש לעיר יועבר ישירות לתושבים ולא דרך העירייה, כדי שלא ילעיזו עלינו", אמר מויאל. לדברי מויאל, מדובר בשינוי משמעותי של יחס הממשלה לעיר, "ראש הממשלה כנראה הבין מה יכולות להיות המשמעויות מבחינת המדינה לעזיבת תושבים את העיר. הרושם שלי הוא שהפעם המדינה מתכוונת ברצינות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully