וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרון קרא להרחיב פעילות צה"ל בעזה

3.10.2004 / 0:11

רה"מ: יש להרחיק את משגרי הטילים מעבר לטווח הפגיעה. 5 פעילי טרור נהרגו מירי מסוק בעזה. אבו עלא רמז לחמאס לחדול מירי הרקטות

ראש הממשלה, אריאל שרון, אמר הלילה כי יש לעשות את כל הצעדים האפשריים בכדי להפסיק לחלוטין את ירי הרקטות על שדרות והישובים לאורך גבול עזה. בראיון לקול ישראל, אמר שרון כי "המצב הנוכחי אינו יכול להימשך". לדבריו, "יש להרחיב את אזורי הפעילות של צה"ל בעזה, כדי להרחיק את משגרי הרקטות מעבר לטווח שיפגע בישובים היהודיים שמעבר לגבול... יש לפעול גם בדרך שתימנע הפגזות על ישובי הרצועה כעת ובעת הפינוי".

ראש הממשלה אמר עוד, כי הפעילות תימשך ככל שידרש. "אנחנו מביטים קדימה, ומטרתנו היא להגיע לכך שהאש תיפסק וניתן יהיה לקיים חיים נורמליים", הוסיף. "הפינוי יתבצע בהתאם למתוכנן, וינקטו כל הצעדים הדרושים כדי שהוא יעשה בשקט", אמר. בהתייחסו לדבריהם של נציגי החמאס, לפיהם הם מוכנים לחדול מירי רקטות אם תופסק הפעולה, אמר שרון כי "דיבורים אינם משנים כאן".

בהתייחסו לעיר שדרות, אמר שרון כי הממשלה תנקוט בצעדים שיביאו לשינוי המצב מבחינה כלכלית וחברתית בעיר. "יהיו שם בהחלט הטבות... נציג תוך פרק זמן קצר תוכנית כלכלית-חברתית שתשנה את פני שדרות... הצעדים יביאו להמשך התפתחותה ופריחתה של שדרות", אמר.

50 פלסטינים נהרגו בימים האחרונים

כתבי "הארץ", עמוס הראל, ניר חסון, אלוף בן ושירות "הארץ":

שני פעילי חמאס בכירים נהרגו אתמול בערב מפגיעת טיל שנורה ממסוק לעבר מכוניתם בעיר עזה. ההרוגים הם מהדי מושתהא בן 35, פעיל מרכזי שלטענת צה"ל ניהל סדנאות לייצור רקטות קסאם ואמצעי לחימה נוספים, וחאלד אל-עמריתי בן 34, שעסק באימון פעילים בזרוע הצבאית של החמאס. שני טילים פגעו במכונית שבה נסעו הפעילים. ארבעה עוברי אורח נפצעו.

דקות ספורות קודם לכן נהרגו שלושה פלסטינים במזרח מחנה הפליטים ג'באליה שבצפון הרצועה, גם הם מטיל שנורה ממסוק. לדברי מקורות צבאיים, הנפגעים עסקו בהכנת מטען. בכך עולה ל-50 מספר הפלסטינים שנהרגו בימים האחרונים, מהם 18 בסוף השבוע.

ההתנקשות באה חצי שעה בלבד לאחר שראש ממשלת הרשות הפלסטינית, אבו עלא, רמז שעל החמאס ויתר הפלגים הפלסטיניים להפסיק את ירי הרקטות. "על הפלגים להבין את האינטרס הפלסטיני העליון ולהפסיק לבצע פעולות המנוגדות לו", אמר אבו עלא.

אחד מראשי החמאס ברצועה, איסמעיל הנייה, הודיע כי ארגונו נכון להפסיק את ירי רקטות הקסאם, אם תחדל ישראל מתוקפנותה נגד הפלסטינים. עם זאת, הוא נמנע מלהציב רשימת דרישות מפורטת לישראל.

החמאס מאיים לשגר קסאמים גם לעבר אשקלון

זמן קצר קודם להודעתו של הנייה איימו פעילים בזרוע הצבאית של הארגון, גדודי עז א-דין אל-קסאם, כי יירו רקטות קסאם על אשקלון. את הדברים אמר פעיל רעול פנים במסיבת עיתונאים נדירה שהתקיימה במסגד אל-נור שבמחנה הפליטים ג'באליה, בצפון הרצועה. אשקלון שוכנת כ- 15 ק"מ מצפון לרצועה. לרקטות הקסאם טווח של כ- 10 ק"מ בלבד, אולם מהנדסי החמאס פועלים להגדלת הטווח שלהן. לפני כשנה נחתה רקטת קסאם באזור תעשייה מדרום לאשקלון.

"תאינו מפוזרים בכל ג'באליה, ואנחנו נבעט את האויב החוצה", אמר אחד מרעולי הפנים. "נלמד את האויב לקח שלא ישכח". הדוברים עמדו מאחורי תצוגת כלי נשק שכללה מטולים, רובים, רימונים, פגזי מרגמה וטילי נ"ט. מסיבת העיתונאים נקטעה כשרעש מטוסים נשמע ברקע, ועלה החשש מפני הפצצה ישראלית.

צה"ל הרג בסוף השבוע 18 פלסטינים, בהם חמישה שניסו לירות רקטות קסאם. שלושה מהם, כנראה פעילי ג'יהאד איסלאמי, נפגעו מירי טילים ביום שישי בלילה ושניים, כנראה פעילי חמאס, נהרגו בבוקר. שר הביטחון, שאול מופז, והרמטכ"ל, רב אלוף משה יעלון, ביקרו ביום שישי ברצועה. מופז אמר שהמבצע משיג עד כה את מטרותיו, ומספר החוליות שנפגעו "מרשים". אולם למרות המבצע הנרחב פגעו גם ביום שישי שתי רקטות קסאם בשטח ישראל, האחת בשדרות, והשנייה מחוץ לעיר, מבלי לגרום לנפגעים או נזק. מופז אמר שהפעולה באה להבהיר, שישראל לא תאפשר פעולות טרור במהלך ביצוע תוכנית ההתנתקות. יעלון הבהיר שצה"ל לא יגייס חיילי מילואים בשל המבצע. לפי החלטת הקבינט, צה"ל נערך לשהייה ממושכת ברצועה בת תשעה קילומטרים בצפון הרצועה כטווח השיגור של רקטות הקסאם לשדרות וסביבתה.

פיגוע גדול סוכל בנגב המערבי

פיגוע גדול סוכל אתמול בבוקר בנגב המערבי. ארבעה פלסטינים חמושים ברובי קלאצ'ניקוב ובאפודי קרב חצו בבוקר, בחסות הערפל, את גדר המערכת המקיפה את רצועת עזה באזור נחל עוז. בעקבות התרעת גדר, הוזנקו למקום כוחות גדולים.

הארבעה אותרו בעומק של כמה מאות מטרים בשטח ישראל, והספיקו לפתוח באש לעבר החיילים, מגדוד הנדסה ומיחידת המסתערבים של מג"ב, לפני שנורו ונהרגו. לא היו נפגעים ישראלים. הזרועות הצבאיות של חמאס ופתח, גדודי עז א-דין אל קסאם וגדודי חללי אל-אקצא, קיבלו אחריות במשותף על ניסיון החדירה. שני חיילי צה"ל נפצעו אתמול ממטען חבלה בג'באליה, האחד קל והשני קל-בינוני. הם פונו לבית החולים "סורוקה" בבאר שבע.

פעיל חמאס נהרג שלשום בצהריים במחסום ארז. בעקבות מידע שהגיע לצה"ל על חוליית חמאס השוהה בעמדה הפלסטינית במחסום, הקיף כוח מיוחד של צה"ל והשב"כ את העמדה שבה שהתה החוליה. החיילים קראו לשוהים בעמדה להסגיר את עצמם. שבעה יצאו החוצה, מסרו את כלי נשקם והועברו לחקירה. לדברי מקורות צבאיים, אחד מהשבעה נמלט בקוראו "אללהו אכבר", והחיילים ירו בו למוות. לפי המקורות, שלושה משבעת העצורים לא היו שוטרים אלא פעילי חמאס שתיכננו לבצע פיגוע במעבר, והתחפשו לשוטרים, כדי להנות מגישה נוחה יותר לצד הישראלי. ההרוג היה כנראה ראש החוליה.

בדרום הרצועה, דיווחו הפלסטינים שלשום בלילה כי פלסטיני בן 60 נורה על ידי כוח צה"ל סמוך לביתו ברפיח, ונהרג. צה"ל לא התייחס לדיווח זה. שלושה פלסטינים נהרגו ביום שישי בבוקר בג'באליה, כנראה כשניסו להניח מטעני נפץ. לטענת הפלסטינים הם נפגעו מפגז טנק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully