וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענאן: סוריה מפרה את החלטת מועצת הביטחון

רויטרס

2.10.2004 / 8:14

סוריה מסרבת להוציא את כוחותיה מלבנון, או לספק לו"ז לנסיגה כזו. לבנון מסרבת לפרק את החיזבאללה. הנושא יחזור למועה"ב

סוריה לא עמדה בדרישת מועצת הביטחון שתוציא את כוחותיה מלבנון ולא סיפקה כל לוח זמנים לנסיגה שכזו. כך אמר אמש מזכ"ל האו"ם קופי ענאן.

גם לבנון רמזה כי תתעלם מקריאת מועצת הביטחון לפזר מיליציות בתחומה, כולל החיזבאללה וארגוני טרור פלסטיניים. כך כתב ענאן בדו"ח שהגיש למועצה.

מועצת הביטחון העבירה בתחילת ספטמבר החלטה, ברוב של 9 תומכים ו-6 נמנעים, הקוראת לסוריה להוציא את כוחותיה מלבנון ולהפסיק להתערב בענייניה הפנימיים של המדינה. הצעת ההחלטה, שהוגשה במשותף על ידי ארה"ב וצרפת, היתה ניסיון שלא צלח למנוע מהפרלמנט הלבנוני להעביר, בלחץ סוריה, תיקון לחוקה שמאפשר לנשיא אמיל לחוד להמשיך לכהן בתפקידו.

לדברי ענאן, סוריה מסרה לו כי נותרו לה 14 אלף חיילים בשטח לבנון, רובם סמוך לגבול הסורי. כמו כן, אמר מזכ"ל האו"ם, יש לסוריה "נוכחות ניכרת" של אנשי מודיעין. לבנון מצידה מסרה כי היא רואה בחיזבאללה "ארגון התנגדות לאומי".

כעת יוחזר העניין הסורי-לבנוני למועצת הביטחון, וייתכן שזו תבחר להטיל סנקציות על סוריה, אם כי ענאן נמנע מלהביע את דעתו על הצעדים שבהם ראוי למועצה לנקוט. דובר משרד החוץ האמריקאי, אדם ארלי, אמר כי המועצה תדון בעניין בשבוע הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully