וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: הבורסות נסגרו בשיא של שבוע

TheMarker

29.9.2004 / 22:40

נס עלתה 5% ביום המסחר הראשון בנאסד"ק. עליות במניות השבבים והאינטרנט. טופ אימאג' עלתה 8% לאחר שגייסה כ-8 מיליון דולר. פארמוס נפלה 8%. אי.סי.טל איבדה יותר מ-9%


בורסות וול סטריט נסגרו בשיא של שבוע, על רקע ירידת מחירי הנפט בניו יורק לראשונה זה שבועיים. מגזרי השבבים והאינטרנט הובילו את העליות במניות הטכנולוגיה בוול סטריט. מדד נאסד"ק עלה ב-1.3%; מדד מניות המוליכים למחצה של פילדלפיה עלה ב-1.9%. מניות הבלו צ'יפ רשמו עליות על רקע נתוני תמ"ג טובים מהצפוי לרבעון השני שפורסמו היום בארה"ב, ומדד דאו ג'ונס נסגר בעלייה של 0.5%.

מחיר הנפט הגולמי בניו יורק ירד לראשונה זה 10 ימים, לאחר שמלאי הנפט הגולמי בארה"ב גדל לראשונה זה תשעה שבועות ועל רקע הסכם להפסקת אש שהושג עם המורדים באזור עתיר הנפט של הדלתא בניגריה. עם סגירת המסחר בבורסת הסחורות בניו יורק, נסחרו החוזים על הנפט הגולמי למסירה בנובמבר במחיר של 49.51 דולר לחבית, המשקף ירידה של 0.8% לעומת מחיר הסגירה אתמול. במהלך המסחר כבר ירד מחיר החוזים לרמה של 48.40 דולר לחבית, לאחר שבמהלך תשעה ימי המסחר הקודמים עלה ביותר משישה דולרים.

כלכלת ארה"ב צמחה ברבעון השני בקצב שנתי מתוקן וסופי של 3.3%, דיווח היום משרד המסחר של ארה"ב. זאת, לעומת הערכה קודמת מהחודש שעבר לצמיחה בקצב של 2.8% וגבוה מתחזיות הכלכלנים לקצב צמיחה של כ-3%. ברבעון הראשון צמחה כלכלת ארה"ב בקצב שנתי של 4.5%. למרות התיקון, קצב הצמיחה ברבעון השני הוא עדיין האיטי ביותר מאז הרבעון הראשון של 2003.

חברת טכנולוגיות המיחשוב נס (סימול NSTC) סיימה את יום המסחר הראשון שלה בבורסת נאסד"ק בעלייה של 5%, לאחר שהשלימה אמש את הנפקתה בוול סטריט. עם סגירת המסחר היה מחיר המניה 12.6 דולר, לאחר שכבר הגיעה במהלך המסחר למחיר של 12.85 דולר.

נס קבעה את מחיר הנפקתה כ-12 דולר למניה, לאחר שהנמיכה את טווח המחירים ל-14-12 דולר למניה מ-17-15 דולר למניה. החברה גם הפחיתה את מספר המניות שהיא מכרה ל-6.8 מיליון במקום 7.5 מיליון מניות, כך שגייסה כ-82 מיליון דולר בעוד שקיוותה לגייס קודם לכן כ-120 מיליון דולר.

מניית בי.או.אס (סימול BOSC) זינקה ב-27.1% למחיר של 2.25 דולרים ובמחזור חריג, לאחר שחברת פתרונות התקשורת הודיעה על רכישת חברת קואזר הישראלית, המתמחה בציוד תקשורת סלולרית, תמורת 285 אלף מניות - כחצי מיליון דולר.

לנאופטיקס (סימול LNOP) ירדה ב-4.2% למחיר של 8 דולר במחזור גדול פי שישה מהרגיל, לאחר שאתמול זינקה ב-52% במחזור גבוה פי 25 מהממוצע על רקע הידיעה כי חברת HUAWEI-3COM (מיזם משותף של חברה סינית ואמריקאית) בחרה בשבב של איזיצ'יפ, החברה הבת של לנאופטיקס, להוספת כרטיסים בעלי יכולות מתקדמות למתגי התקשורת שלה.

טופ אימאג' (סימול TISA), המתמחה בפתרונות תוכנה לקליטה והעברת מידע בארגונים, השלימה הנפקה פרטית של 2.5 מיליון מניות במחיר של 3.16 דולרים למניה - בה גייסה 7.9 מיליון דולר. המניה עלתה ב-7.9%.

עוד בין הישראליות: פארמוס (סימול PARS) נפלה ב-8.1%; אי.סי.טל (סימול ECTX) ירדה ב-9.4% במחזור גדול פי שמונה מהרגיל; מרקורי (סימול MERQ) עלתה ב-6%; אולטיקום (סימול ULCM) עלתה ב-7.1%; טבע (סימול TEVA) עלתה ב-1.5%; קומברס (סימול CMVT) הוסיפה 1.7%; אמדוקס (סימול DOX) עלתה ב-1.6%; צ'ק פוינט (סימול CHKP) עלתה ב-0.4%.

מניות השבבים הובילו את העליות בנאסד"ק. אינטל (סימול INTC), יצרנית השבבים הגדולה בעולם, עלתה ב-2%; טקסס אינסטרומנטס (סימול TXN) עלתה ב-2.6%.

במגזר הנפט נרשמו כצפוי ירידות, על רקע עצירת הנסיקה של מחירי הנפט. אקסון מובייל (סימול XOM) ירדה ב-1.1%1 שברון טקסאקו (סימול CVX) ירדה ב-0.8%.

קונוקו פיליפס, חברת הנפט השלישית בגודלה בארה"ב במונחי מכירות, רכשה הנתח של 7.6% בלוקאויל הרוסית, חברת הנפט השנייה בגודלה בעולם במונחי רזרוות, עבור 1.988 מיליארד דולר. הזוכה במכרז של ממשלת רוסיה, הינה ספרינגטיים הולדינגס, אשר עפ"י הדיווחים פעלה בשמה של קונוקו פיליפס. מניית קונוקו (סימול COP) ירדה ב-2%.

מניית אורביץ (סימול ORBZ) זינקה ב-30.8% לאחר שענקית התיירות והנדל"ן סנדאנט (Cendant) הודיעה כי תרכוש את חברת התיירות המקוונת, הנשלטת על ידי חמש חברות התעופה הגדולות בארה"ב, עבור כ-1.25 מיליארד דולר. מניית סוכנות הנסיעות המקוונת פרייסליין (סימול PCLN) קפצה ב-10.7%; חברת האינטרנט אינטראקטיב קורפ (סימול IACI), בעלת אתר הנסיעות אקספדיה.קום, עלתה ב-6.1%.

מניות האיטרנט נוספות שרשמו עליות: גוגל (סימול GOOG) עלתה ב-3.3%; אי.ביי (סימול EBAY) עלתה ב-2.1%; יאהו (סימול YHOO) עלתה ב-3.7%; אמזון (סימול AMZN) הוסיפה 3.6%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully