וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוכני המוסד ישוחררו הבוקר מהכלא בניו זילנד

רויטרס

29.9.2004 / 1:52

2 הסוכנים ריצו 3 חודשי מאסר. עם שחרורם יגורשו והם צפויים להגיע לישראל באופן מיידי. ממשלת ניו זילנד עדיין ממתינה להתנצלות.

שני סוכני המוסד הישראלים, אוריאל קלמן ואלי קרא, צפוים להשתחרר הבוקר (שעון ישראל) מבית הכלא בניו זילנד, בו הם מרצים את עונש המאסר שנגזר עליהם. "ברגע שישוחררו הם יקבלו צו גירוש ויוסעו לנמל התעופה", אמר לסוכנות הידיעות רויטרס גורם ניו זילנדי רשמי שסרב להזדהות. השניים צפוים להגיע לישראל באופן מיידי. שחרורם בא לאחר שעונשם קוצר לשלושה חודשים, במקום חצי שנת המאסר שבית המשפט הטיל עליהם.

ממשלת ניו זילנד עדיין ממתינה להתנצלות רשמית של ממשלת ישראל וראש הממשלה, הלן קלארק, צפויה לכנס הלילה מסיבת עיתונאים בעניין. כך מדווח העיתון ניו זילנד הרלד.

הודו בבית המשפט

קלמן וקרא נתפסו בחודש מרץ וביולי נידונו השניים לחצי שנת מאסר וקנס של 150 אלף דולר ניו זילנדי, לאחר שהודו בעבירות של נסיון להשיג דרכון במרמה וחברות בארגון פשע.

לאחר גזר הדין החליטה ממשלת ניו זילנד להטיל על ישראל עיצומים שמשמעותם בפועל היא ניתוק הקשרים הדיפלומטיים. אף שכתב האישום, שהוגש בבית המשפט הגבוה בעיר אוקלנד, לא ייחס לשני הישראלים חברות במוסד קבעה ראש ממשלת ניו זילנד, הלן קלרק, בהודעתה כי הם פעלו מטעם "שירותי הביון של ישראל".

בהודעת הגינוי החריפה נאמר כי: "ישראל היא מדינה שעמה יש לניו זילנד יחסי ידידות זמן רב. ממשלת ניו זילנד מתייחסת לפעולות סוכני הביון הישראלים לא רק כבלתי מתקבלים לחלוטין אלא גם כהפרה של הריבונות של ניו זילנד והמשפט הבינלאומי". ישראל הביעה "צער" על החלטת ממשלת ניו זילנד ונאמר כי "ישראל תעשה הכל על מנת להחזיר את היחסים למסלולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully