וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צוות חדש לניהול מדינות יוקם בארה"ב

רויטרס

29.9.2004 / 0:17

"צוות היצוב והבניה מחדש" ירכז את עבודת כל זרועות הממשל. הוקם בשל הביקורת שהוטחה בבוש, על כך שלא הכין תוכנית ל"יום שאחרי" בעיראק

בעקבות הביקורת שהוטחה על ממשל בוש, על כך שלא הכין שום תוכנית "ליום שאחרי" מפלת סדאם, הוקם במחלקת המדינה צוות קטן, שנועד לסייע לאומות להתאושש ממצבי משבר. "צוות הייצוב והבניה מחדש" יסייע לכל זרועות הממשל וירכז את עבודתן, על מנת שהתגובה תהיה מהירה.

הצוות אמנם שייך למחלקת המדינה, אך יכלול נציגים של הצבא, הסי.אי.איי, הסוכנות האמריקאית לפיתוח בינלאומי, משרד האוצר ומשרד המשפטים. בכירים בממשל טוענים כי להקמת הצוות כעת אין קשר לעובדה כי ג'יי גארנר, הגנרל בדימוס, שהיה האחראי בפנטגון על שיקום עיראק, הודח שישה שבועות לאחר שמונה, והוחלף על ידי השגריר לשעבר פול ברמר.

בעיראק עצמה, השלטון האמריקאי דה-פקטו זוכה לביקורת רבה מצד המקומיים, בעיקר בשל השינויים שעברו על הצבא העיראקי והצפת הרחובות במאות אנשים חמושים. השגריר לשעבר של ארה"ב באוקראינה וכיום בכיר בצוות לביטחון לאומי בבית הלבן, אומר כי הצוות החדש שהוקם ילמד לא רק מהמשברים בעיראק ואפגניסטאן, אלא גם מבוסניה, קוסובו, מזרח טימור והאיטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully