וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל המשרד לביטחון פנים התפטר מתפקידו

שירות "הארץ" ויובל יועז

28.9.2004 / 15:33

שמואל הרשקוביץ יעזוב את תפקידו בעוד 3 שבועות, על מנת להערך לחקירתו בפרשת המינויים הפוליטיים. הפרקליטות: ההצעה למנות חוקרים בדימוס בפרשת הנגבי חסרת תקדים ומעוררת קשיים

מנכ"ל המשרד לביטחון פנים, שמואל הרשקוביץ', הודיע היום לממלא מקום השר לביטחון פנים, גדעון עזרא, כי הוא מתפטר מתפקידו כדי להיערך לחקירתו בפרשת המינויים הפוליטיים.
התפטרותו תיכנס לתוקף בעוד שלושה שבועות, בתום חופשתו אליה יצא בשל החקירה.

הרשקוביץ' חשוד כי בעת ששימש כעוזרו של השר צחי הנגבי, שהיה אז השר לאיכות הסביבה, הוא שיתף עמו פעולה בביצוע עשרות המינויים הפוליטיים הלא-חוקיים של חברי מרכז הליכוד ובני משפחותיהם לתפקידים שונים במשרד.

פרקליטות המדינה הודיעה היום בתגובה לצו על תנאי שהגישה היום לבג"ץ במסגרת עתירת התנועה לאיכות השלטון נגד השר צחי הנגבי כי "אין תקדים לחקירה פלילית של אנשי ציבור שהופקדה בידי צוות חוקרים בדימוס".

בתשובת הפרקליטות, שהוגשה בתוך זמן קצר משהוקצב למדינה, נאמר עוד כי הצעתו של בית המשפט למנות חוקרי משטרה בדימוס לקיים את החקירה "מעוררת קשיים לא מבוטלים". זאת בעקבות הצעתו של השופט מישאל חשין, שהחקירה תופקד בידי ניצב בדימוס יוסי סדבון. "גיוס אנשים הנמצאים כיום במגזר הפרטי לתפקיד של חוקרי משטרה עלול לעורר בעיות קשות של ניגוד עניינים, ובעיות של כפיפות מקצועית וכפיפות לדין המשמעתי", כתבה הפרקליטות. בג"ץ יקיים דיון דחוף בעתירה לאחר שבא-כוחו של הנגבי, עו"ד יעקב וינרוט, יגיש גם הוא את תגובתו לצו על-תנאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully