וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד שריאד עלי נחטף על רקע פלילי

28.9.2004 / 10:48

נבדק חשד כי חוטפיו של העיתונאי הם אנשים שרצו שיעסיק אותם בסי.אן.אן. חשד אחר הוא שארגון איסלאמי אחראי לחטיפה

נמשכים המאמצים להביא לשחרורו של העיתונאי הישראלי ריאד עלי, שנחטף אתמול בעזה על ידי חמושים פלסטינים. עד כה טרם התקבל מסר מהחוטפים, ולא הוצגו תנאים לשחרורו של העיתונאי. בגלי צה"ל דווח כי בין השאר נבדקת האפשרות שהחטיפה היא על רקע פלילי או אישי. בקול ישראל דווח כי קיים חשד שעלי נחטף על ידי אנשים שרצו שיעסיק אותם ברשת סי.אן.אן וסורבו. עוד דווח כי עלי נהג לשאת סכומי כסף גדולים במסגרת עבודתו כמפיק.

גורמי ביטחון אמרו הבוקר כי מזה כמה חודשים קיימות התרעות על כוונה לחטוף עיתונאי ישראלי, אם כי לא היה כל מידע ממוקד על כוונה לחטוף את עלי. בעקבות החטיפה אסר אלוף פיקוד הדרום, דן הראל, על עיתונאים ישראלים וזרים להיכנס לרצועה. צה"ל המליץ לכל העיתונאים שכבר שוהים בעזה לצאת בהקדם מהעיר.

כתבי "הארץ" מוסיפים:

ישראל והרשות הפלסטינית ניהלו אתמול מגעים אינטנסיביים בניסיון להביא לסיום הפרשה. מנגנוני הביטחון הישראלים והפלסטינים העריכו אמש כי עלי מוחזק בידי החמאס או הג'יהאד האיסלמי ברצועת עזה. גורמים ביטחוניים פלסטיניים בכירים אמרו אתמול בעקבות חקירות שניהלו כי "סביר שמדובר בקבוצה איסלמית אך אין עד כה מידע ממשי לגבי מקום הימצאו".

החמאס פירסם אתמול אמנם הודעה טלפונית הקוראת לחוטפים לשחרר את עלי, אך לא ברור מה תקפותה של ההודעה והאם היא מייצגת את העמדה הרשמית של הארגון. מקורות ביטחוניים בישראל אמרו אמש כי אין ברשותם מידע מודיעיני על מקום הימצאו של עלי וכי ישראל מצפה שהפרשה תיפתר במישור המדיני. צה"ל אינו נערך לחילוצו של עלי בכוח. מרשת סי.אן.אן נמסר אתמול כי הרשת פועלת לחזרתו הבטוחה של ריאד עלי, עיתונאי ותיק ומקצוען, וכי אנשיה עומדים בקשר רציף עם משפחתו ותומכת בה בשעה הקשה הזו. סי.אן.אן קראה לחוטפים לשחרר את עלי באופן מיידי.

גורמי ביטחון פלסטינים ניהלו אתמול מבצע רחב היקף ברצועת עזה בחיפושים אחרי העיתונאי הישראלי. על פי מקורות ברצועה, כוחות גדולים של כל מנגנוני הביטחון ובכלל זה הביטחון המסכל, המודיעין הצבאי והמשטרה הכחולה, פרסו - על פי הוראת לשכת יאסר ערפאת - מחסומים בכל רחבי הרצועה וערכו חיפושים מדוקדקים בכלי רכב וכן בדירות בעיר ששימשו, שעל פי החשד, לחטיפה. בחיפושים השתתפו גם פעילי פתח ברצועה.

ח"כ ברכה פנה לערפאת

פרשת החטיפה מביכה את הרשות וגורמים פלסטינים בכירים הביעו אתמול חשש מהשלכותיה ומהאפשרות שהחטיפה תהווה תירוץ בידי התעמולה הישראלית לקשור בין הרשות ובין הטרור העולמי, והחטיפות המתבצעות בבגדד באורח יום יומי. בידי מערכת הביטחון היו התרעות על כוונה לחטוף אזרחים ישראלים ברצועה ובהם עיתונאים. על רקע זה, נאסרה כניסת כתבים לרצועה לתקופות קצרות בשנה האחרונה. אמש הוחלט לשוב ולאסור על כניסת עיתונאים לרצועה.

אמש פנתה משפחתו של העיתונאי ליו"ר חד"ש, ח"כ מוחמד ברכה, וביקשה שיסייע במאמצים להביא לשחרורו. ברכה פנה בעניין ללשכת יו"ר הרשות הפלסטינית, יאסר ערפאת, ברמאללה, והפנה לארגונים בעזה קריאה לדאוג לשחרורו של עלי בדחיפות. בגילוי הדעת נכתב, כי פעולה כחטיפת עיתונאים "אינה מועילה לעניין הפלסטיני". סיעת בל"ד בכנסת גינתה את החטיפה וקראה לא לפגוע בעיתונאי ולשחרור באופן מיידי. משפחת עלי פנתה אמש גם לח"כ אחמד טיבי, בבקשה לסיוע. ח"כ טיבי הפנה קריאה לשחררו בריא.

לפני כחודשיים חטפו אנשי פתח ברצועה חמישה אזרחים צרפתים. החמישה שוחררו כעבור שעתיים לאחר סדרה של מגעים.

השתתפו בהכנת הידיעה: עמוס הראל, ארגנון רגולר, אלי אשכנזי וענת באלינט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully