וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ דחה 2 עתירות נגד פינוי מאחזים

27.9.2004 / 14:09

בתקופה האחרונה אישר בג"ץ לפנות 4 מאחזים. שני מבנים שהוקמו אמש באזור חברון הוכרזו כהתקהלות אסורה, והמשטרה נערכת לפינויים

בג"ץ דחה בצהריים עתירה שהגישו תנועת ההתיישבות "אמנה" והמועצה האזורית הר חברון, נגד צו לפינוי השכונה החדשה בנגוהות. בג"ץ קבע כי לשבעת הקרוואנים אין היתרי בנייה כדין.

בקול ישראל דווח כי מדובר בעתירה הרביעית שבג"ץ דוחה בסוגיית פינוי המאחזים בזמן האחרון. לפני שבועיים אישר בג"ץ לפנות את רמת גלעד, לפני שבוע אושר פינוי גבעת הרואה, והבוקר אושר פינוי שלושה קרוואנים במאחז הלא חוקי גבעת אסף, סמוך לבית אל. לפני כחודש התכנסו כאלף מתנחלים במאחז, הכלול ברשימת המאחזים המיועדים לפינוי, ומנעו את פינויו, ולאחר מכן הגישו עתירה לבג"ץ.

נדב שרגאי, עמוס הראל ושירות "הארץ"

150 צעירים מקרית ארבע וחברון ניסו אמש להקים מבנים בשני אתרים ליד קרית ארבע, שמהם פונו לפני חודשיים שני מאחזים לא חוקיים: "מאחז הגיבורים", ו"חזון דוד". המתנחלים הקימו בחזון דוד פחונים, וחסמו באבנים את דרכי הגישה למקום, כדי להקשות על פינוים.

במאחז הגיבורים ניסו המתנחלים להקים מבנה, ואף יידו שעה ארוכה אבנים על בתי פלסטינים, הסמוכים לאזור. לאחר שכוחות הביטחון הוזעקו למקום, ניקבו מתנחלים צמיגים של מכוניות המשטרה, והשליכו ביצה על אחד השוטרים. שישה מהם נעצרו, בהם שלושה קטינים. צה"ל והמשטרה הכריזו על שני האתרים כהתקהלות אסורה, ונערכו לפינוים הלילה.

מאחז הגיבורים הוקם בראשית 2003, במקום שבו נהרגו 12 לוחמים מצה"ל ומכיתת הכוננות של קרית ארבע בקרב עם מחבלים. המאחז פורק בידי כוחות הביטחון, אך המתנחלים שבו והקימו אותו כ-20 פעמים. במאחז חזון דוד הוצב אוהל שהיה אמור לשמש כבית כנסת. הוא פונה באפריל השנה, ובפינויו היו עימותים קשים שבהם נפצעו נערים אחדים, ואחרים ונעצרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully