וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פאוול: יש עליה באנטי-אמריקאיות בעולם המוסלמי

רויטרס

27.9.2004 / 0:11

מזכיר המדינה האמריקאי סבור שלאחר הבחירות הקרובות באפגניסטן ועיראק יירגעו מעט הרוחות. עד אז, לדבריו, תמשיך ארה"ב להילחם בריכוזי המורדים בעיראק, כדי להגביר את הביטחון במדינה

מזכיר המדינה האמריקאי, קולין פאוול, אמר אתמול כי הרגשות השליליים כלפי ארה"ב בעולם המוסלמי הגבירו את מתקפות המורדים נגד כוחותיה בעיראק. עם זאת, אמר פאוול, מגבירה ארה"ב את מאמציה לשפר את מצב הביטחון במדינה לקראת הבחירות הכלליות בינואר 2005.

"אנחנו רואים עליה באנטי אמריקאיות בעולם המוסלמי לאחרונה. אני לא מכחיש את זה", אמר מזכיר המדינה בראיון לתוכנית "השבוע" ברשת ABC, "אבל אני חושב שנתגבר על זה לאחר שהעולם המוסלמי יראה, ש-10 מיליון בני אדם שנרשמו לבחירות באפגניסטן מצביעים ב-9 באוקטובר, ומחליטים על זהות נשיא שיבחר בבחירות חופשיות. אני חושב שגם שנעשה את אותו הדבר בעיראק אם נישאר במסלול בו אנו נמצאים עכשיו.

"אנחנו נלחמים נגד התקוממות מאסיבית" המשיך פאוול בדבריו, "וכן, זה הופך גרוע יותר, והסיבה לכך היא שהמורדים נחושים להפריע לבחירות". בארה"ב חוששים שבמסגרת זאת ייפתחו המורדים באש לעבר קלפיות.

דברים אלה של פאוול אפטימיים פחות מדברי הנשיא ג'ורג' בוש, שאמר ביום חמישי האחרון, כי עיראק נעה לאט לאט לעבר ימים טובים יותר. לדברי המתמודד על הנשיאות, ג'ון קרי, בוש מסרב לראות את המציאות כפי שהיא באמת.

בסוף השבוע ביצע צבא ארה"ב מספר מתקפות מהאוויר על מרכז התמיכה של האיש המבוקש ביותר בעיראק, אבו מוסעב א-זרקאווי, בפאלוג'ה. "יש מתקפה בדרך עכשיו, ואפשר לראות את הפעולות האגרסיביות שאנחנו נוקטים בפאלוג'ה לאחרונה. מתוכננת מתקפה פוליטית וצבאית משולבת שתחזיר בקרוב את השליטה על סמארה", אמר פאוול לסי.אן.אן. "מה שנעשה בחודשים הקרובים זה להיכנס לאזורים האלה ולהשיב אותם לשליטת הממשלה. עכשיו נותר לראות כמה נצליח בכך, ובכל אופן כרגע אנחנו נעים לקראת בחירות בסוף ינואר 2005".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully