וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש מקריסת מסגד בהר הבית ברמדאן

26.9.2004 / 7:52

רשות העתיקות קבעה כי מתחם אורוות שלמה עלול לסכן חייהם של אלפי המתפללים המוסלמים. מערכת הביטחון מנסה למצוא פתרונות בסיוע ירדן. הווקף: מזימה ישראלית להשתלטות על המסגדים

במערכת הבטחון חוששים שמתחם אורוות שלמה בהר הבית יקרוס תחת עומס המתפללים המוסלמים הצפויים בחודש הרמדאן, בעוד כשלושה שבועות. חוות דעת שהגישו מומחים ברשות העתיקות קובעת כי המתחם נמצא בסכנת התמוטטות מיידית, העלולה להביא למותם של אלפי מתפללים. ראש הממשלה, אריאל שרון, הורה למערכת הביטחון למצוא דרכים למנוע את האסון.

בשבוע שעבר ביקרה משלחת ירדנית בישראל ונפגשה עם גורמים במשטרה. מפקד מחוז ירושלים, ניצב אילן פרנקו ביקר בירדן על מנת לתאם דרכי פעולה למניעת האסון. בישראל ביקשו מהירדנים ומהווקף לחסום פיסית במחיצות ובאמצעים אחרים את הגישה לגג אורוות שלמה, וכן לשלוש הקשתות המזרחיות במסגד, כדי למנוע מהמתפללים להצטופף בהם. המסגד והגג יכולים להכיל יחד כ-30 אלף מתפללים.

ישראל ביקשה מהירדנים למצוא פתרונות הנדסיים. הווקף טוען כי אין סכנת התמוטטות וכי מדובר במזימה ישראלית להשתלט על המסגדים בהר. אם לא ייענה הווקף לבקשות ישראל, תשקול המשטרה למנוע כניסה חופשית של מתפללים במהלך הרמדאן, כדי לצמצם את מספרם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully