וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: החטוף הבריטי בעיראק הוצא להורג

25.9.2004 / 11:53

אתר אינטרנט איסלאמי טוען כי בקרוב תתפרסם קלטת וידיאו המתעדת את רציחתו של קנת ביגלי. משרד החוץ הבריטי: הדיווח לא אמין. 8 הרוגים בהתקפה אמריקאית חדשה על פלוג'ה

אתר אינטרנט איסלאמי פרסם הבוקר כי ארגונו של הטרוריסט אבו מוסעב א-זרקאווי, הוציא להורג את האזרח הבריטי קנת ביגלי שנחטף בעיראק. בהודעה נמסר כי בקרוב תפורסם קלטת וידיאו המתעדת את ההוצאה להורג.

בסוכנות הידיעות "איי.פי" דווח כי אמינות ההודעה אינה ברורה. אתר האינטרנט בו פורסמה ההודעה הוציא בעבר הודעות מטעם ארגונו של זרקאווי, כולל סרטי וידיאו שתיעדו את הוצאתם להורג בעריפת ראש של שני האמריקאים, יוג'ין ארמסטרונג וג'ק הנסלי, שנחטפו יחד עם ביגלי. השלושה נחטפו מבתיהם בבגדד ב-16 בספטמבר בידי אנשי ארגונו של א-זרקאווי, "תווהיד וג'יהאד". ביום רביעי פורסם באתר סרט וידיאו בו ניראה ביגלי, בן 62, מתחנן על חייו.

אנשי משרד החוץ הבריטי מסרו כי הם מודעים לדיווח, אך הדגישו כי מדובר באתר בעל אמינות נמוכה. "אנו לא סבורים כי מדובר בדיווח שיש לקחת אותו ברצינות", נמסר ממשרד החוץ בלונדון. בהודעה באתר האינטרנט האיסלאמי היום צוין עוד כי שבעה חיילים בריטים נוספים נפלו בשבי. ואולם מצבא בריטניה נמסר כי לא ידוע על חיילים נעדרים.

אתמול יצאה אמו הקשישה של ביגלי בבקשה לחוטפיו לשחררו, "משפחתו זקוקה לו", אמרה. שעות ספורות לאחר מכן נלקחה האם, בת ה-86, לבית החולים, אולם נמסר כי מצבה יציב. שגרירות בריטניה בבגדד חילקה אתמול 50 אלף כרוזים עם תמונתו של ביגלי, בהם בקשות בערבית לדעת מה עלה בגורלו.

אמש יצאו לבגדד נציגים של המועצה המוסלמית בבריטניה, כדי לנסות לאתר את ביגלי ולנסות לנהל משא ומתן עם חוטפיו. הארגון שעומד מאחורי החטיפה דורש את שחרורם של הנשים העיראקיות העצורות בידי ארה"ב.

6 עובדים מצרים נחטפו בעיראק

"הארץ" מוסיף:

אתמול נחטפו שני עובדים מצרים של חברה סלולרית ממשרדם בבגדד. בהתקפה נפרדת אתמול, שייתכן כי היא קשורה, נחטפו ארבעה עובדים נוספים באותה חברה, ממערב לבגדד. מאז אפריל נחטפו בעיראק יותר מ-100 זרים. רובם שוחררו אולם כ-30 נרצחו, כמה מהם בעריפת ראש.

ארה"ב פתחה הלילה בהתקפה חדשה על העיר פלוג'ה שממערב לבגדד, המוקד הקשוח ביותר של התנגדות לכיבוש האמריקאי בעיראק. עד כה דווח על שמונה הרוגים עיראקים ו-15 פצועים כתוצאה מההתקפה, שכללה שימוש במטוסים, ארטילריה וטנקים. מצבא ארה"ב נמסר כי היעד המרכזי להתקפה הוא מבנה במרכז העיר המשמש כנקודת מפגש ללוחמיו של א-זרקאווי, שנחשב למנהיג ההתקוממות נגד האמריקאים.

פלוג'ה נתונה כיום למעשה תחת שלטון ארגוני ההתנגדות לכיבוש, לאחר שאחרוני החיילים האמריקאיים נסוגו ממנה באפריל, בתום מצור של שלושה שבועות. באחרונה נפוצו דיווחים כי צבא ארה"ב מתכנן להשתלט על העיר מחדש.

בד בבד, נמשכות התקריות ביתר חלקי עיראק. צבא ארה"ב הודיע כי חייל אמריקאי נהרג היום מפגיעת מטען צד בבגדד. אתמול נהרגו באזור בגדד ארבעה חיילי נחתים, בשלוש תקריות שונות. בנוסף, נהרגו היום בבגדד שישה עיראקים בהתקפה של מורדים על רכב שנשא מועמדים בדרכם ללשכת הגיוס של "המשמר הלאומי", הנתמך על ידי ארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully