וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורבאצ'וב תוקף בחריפות את פוטין

רויטרס

24.9.2004 / 0:05

השינויים עליהם הכריז הנשיא "מהווים איום על הדמוקרטיה במדינה". מסכים שיש לבצע שינויים, אך לא לבטל את זכות ההצבעה. עם זאת, מסכים שבתקופת ילצין היה גרוע עוד יותר

מנהיג ברית המועצות לשעבר, מיכאל גורבצ'וב, תקף אתמול את תוכניותיו של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, לבטל את ההצבעה עבור המושלים והפרלמנטים המקומיים, ואומר כי חוקים אלו מהווים איום על הדמוקרטיה במדינה.

לאחר הטבח בבית הספר בבסלן, הודיע הנשיא פוטין, על שינויים רדיקליים בשיטת הבחירות ובמבנה השלטון במדינה, ועל ארגון מחדש של שירותי הביטחון והיחידות ללוחמה בטרור של רוסיה, במה שכינה "מאמץ לאחד את רוסיה נגד הטרור". בין השאר הודיע פוטין כי המושלים בכל 89 המחוזות והרפובליקות האוטונומיות בפדרציה הרוסית ימונו על ידו - ולא ייבחרו בבחירות.

פוטין הודיע גם כי כל 450 חברי הבית התחתון של הפרלמנט (הדומא) ייבחרו בבחירות ארציות וישתייכו לרשימות ארציות. כיום נבחרים מחציתם בבחירות אזוריות.

גורבאצ'וב אמר כי הוא תומך במרבית הרפורמות והשינויים שהנהיג פוטין במדינה, אך הגבלת זכות ההצבעה היא צעד שמעורר דאגה. "הבעתי את דאגתי על כך שאנו 'מטאטאים' זכות, אולי הזכות החשובה ביותר, של האזרחים. הזכות לבחור את נציגיהם", אמר גורבאצ'וב בראיון לערוץ 4 הבריטי.

"אני חושב שצריך להתקיים דיון ציבורי בנושא. הנשיא מודאג, וכך גם האזרחים, מכך שלעיתים נבחרו אנשים שאין בינם ובין שלטון כלום", אמר הנשיא לשעבר והוסיף "אך הפתרון איננו ביטול הבחירות. יש לתת לנשיא סמכות להתערב אם מושל איבד את זכותו המוסרית לפעול".

למרות דברים חריפים אלו, ממשיך גורבאצ'וב לתמוך בנשיא המכהן "פוטין מוציא לפועל מדיניות שהיא לטובת האינטרסים של הרוב, בניגוד למה ששרר בתקופתו של ילצין. בתקופת ילצין, המדיניות בעיקר שירתה קבוצה קטנה של מיוחסים".

גם האו"ם דן בנושא

רוסיה תודיע במושב עצרת האו"ם כי היא מגבשת תוכנית שתמנע ניצול לרעה של מקלט פוליטי על מנת לתכנן, לממן ולתמוך בטרור.

התוכנית מבקשת להגדיל את אפשרויות ההסגרה של אנשים, המאושמים בניצול לרעה של מעמדם הפוליטי כפליטים, על מנת לממן או לסייע בארגון פעולות טרור.

"איננו יכולים לתת לטרור ליהנות מהגנה שנועדה לקורבנות, בעוד הם התוקפים" אמר שר החוץ הבריטי ג'ק סטרו, והוסיף כי לונדון עובדת עם מוסקבה באופן צמוד, על מנת להבטיח שיתוף פעולה בין לאומי נגד הטרור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully