וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולארד לא רוצה לראות פוליטיקאים ישראלים

9.9.2004 / 11:41

ח"כ מיכאל איתן עדיין לא מאמין למילים שכתב לו יונתן פולארד - "מדוע שארצה להיפגש איתך?!" - וטוען כי ביקור שתכנן יתקיים. עוה"ד של פולארד: נגמרו הביקורים למטרות צילום

יונתן פולארד מסרב לקבל לביקור את ח"כ מיכאל איתן, שהיה עד לפני 10 חודשים יו"ר השדולה למען שחרורו. בגלי צה"ל דווח כי ח"כ איתן ביקש לבקר את פולארד ב-27 בספטמבר, ולצורך כך כתב מכתב לשלטונות האמריקאים, כפי שמחייב הנוהל. אולם הוא לא ציפה שפולארד עצמו לא יסכים לפגוש אותו.

במכתב ארוך שכתב פולארד לאיתן, ונפתח במילים "מיקי היקר", הוא כותב: "אתה לא מסוגל לאזכר ולו דוגמא אחת של איזושהי הבטחה שקיימת, או יוזמה שהוכתרה בהצלחה. הניסיון שלך לעוות את העובדות בכל מה שנוגע אלי פשוט לא ראוי".

בתגובה של איתן למכתב הקשה של פולארד הוא אומר: "בזבזתי זמן, כסף ומאמצים בנושא שלך יותר מכל פוליטיקאי אחר... אני חושב שגם אתה בלבך לא משוכנע לחלוטין שאתה ראוי ליחס הזה". בזאת לא תם הדו-שיח.

על מכתבו של איתן השיב פולארד: "אני לא ראוי, אתה צודק, אני לא ראוי ליחס הבזוי, למוסר הכפוי, להבטחות הריקות שהשמעת ואתה ממשיך להשמיע כלפי. אפילו כאסיר אני מסוגל להבחין בין עובדות למדע בידיוני, מה שאתם, הח"כים, כנראה לא מסוגלים לעשות". המכתב הקשה מסתיים במשפט הבא: "במכתבי הקודם שאלתי אותך מיקי, מדוע שתרצה להיפגש עמי? עכשיו אני מתקן את נוסח השאלה: מדוע שאני ארצה להיפגש איתך?!".

מיכאל איתן לא מעוניין להגיב בשלב זה לטענות, וטוען כי המפגש עם פולארד עדיין אמור להתקיים ב-27 בחודש.

הבטחה להכרה כשבוי לא ממומשת

עורך דינו של פולארד, אריה דאב, אמר לגלי צה"ל כי "לפני כשנה היתה עליית הרגל השנתיית של קבוצת ח"כים, שנתנו לו הבטחה ברורה לממש שלוש תוכניות שונות. אף דבר לא התממש, אף ח"כ לא קיים את הבטחתו... לפני כשנה, לפני שראש הממשלה הלך לבקר את הנשיא בוש, מיקי איתן גייס 112 ח"כים שחתמו על עצומה להביא לשחרורו המיידי של פולארד.

"הוא נתן את העצומה לראש הממשלה במוצאי שבת, כשראש הממשלה היה אמור לצאת ביום ראשון בבוקר. ופתאום במוצאי שבת קראו למיכאל איתן לקחת את העצומה בחזרה, כי אין לראש הממשלה שום כוונה להביא את זה לבוש. ביקשתי אז ממיקי איתן לקיים מסיבת עיתונאים... זה אף פעם לא קרה ש-112 ח"כים חתמו על איזו עצומה בכל תולדות הכנסת... מה הוא עשה עם העצומה? אתם יודעים על העצומה? מישהו יודע שראש הממשלה סירב לקחת את זה?"

לדברי עורך הדין, "אחרי שראש הממשלה וויתר על לקיחת העצומה, ביקשנו מאיתן להביא לבית הלבן את העצומה בעצמו, יחד עם הרב של יונתן, הרב מרדכי אליהו, לפני החגים, על מנת לבקש בעת תקופת ראש השנה והחגים לשחרר אותו... זה עדיין יושב במגירה של איתן".

לדברי פרקליטו של פולארד, הבטחה נוספת שהופרה כלפי פולארד היא ששגריר ישראל בוושינגטון יבקר אותו בכלא. עורך הדין הסביר כי העליה לרגל נגמרה: "יונתן לא רוצה לראות אנשים שמצטלמים איתו - הוא רוצה לראות קצת תוצאות. גם ההבטחה השלישית שנתנו לו - להכיר בו כשבוי במשרד הביטחון, עד היום יונתן פולארד לא נמצא בשום רשימה של המשרד", אמר דאב, שהוסיף כי מעמד של שבוי יקנה לפולארד מעט הנחות והקלות בתוך כותלי הכלא.

עורך הדין סיכם את הראיון בכך שפולארד לא יסכים מהיום לראות שום נציג ישראלי רשמי, אלא אם הוא אדם שמוכן לעשות משהו ממשי לטובתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully