וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ: על הממשלה לנמק תוך 60 יום מדוע לא יבוטל הפטור לחרדים

9.5.2001 / 13:08

הרכב מיוחד של 11 שופטים ידון בעתירות; בג"ץ דחה את בקשת העותרים לצרף את הח"כים שתמכו בחוק למשיבים; יו"ר התעוררות: "בשלב הזה לא יכלה להיות תוצאה טובה יותר מבחינתנו"

בג"ץ הוציא היום צו על תנאי המחייב את הכנסת ואת ועד הישיבות החרדיות לנמק בתוך 60 יום מדוע הם מסרבים לבטל את הוראת השעה, המאריכה בשנתיים את הפטור מגיוס לצה"ל, הניתן לתלמידי ישיבות. העתירות לביטול החוק יידונו בהרכב מורחב ולא שגרתי של 11 שופטים. השופטים דחו את בקשת העותרים לצרף את 59 חברי הכנסת שתמכו בחקיקת הוראת השעה, למשיבים.

בתחילת הדיון טען עו"ד יורם שפטל, המייצג את יעקב מעלימי, האזרח החרדי שהשיב על העתירות, כי דבריו של נשיא בית המשפט העליון, אהרון ברק, נתפסו על ידי הציבור החרדי כאילו כבר פסק בעניין. "הארץ" מפרסם כי שפטל אמר לברק כי הוא משאיר לו את האפשרות לפסול עצמו בגלל הדברים. אולם נשיא בית המשפט העליון ענה כי הוא לא אמר את הדברים ולכן לא יפסול עצמו.

אל יעקוב מעלימי, שהיה המשיב היחיד לעתירות, הצטרף היום "ועד הישיבות בארץ ישראל", הגוף שמייצג את הישיבות. זאת לאחר שבדיון קודם נקבע שיש לצרף משיב נוסף. ההתפתחות בדיון חלה לאחר שבחסידות גור, המובילה את אגודת ישראל, סברו כי צריך להשיב לעתירה באמצעות ועד הישיבות, בו חברים הרבנים החשובים של אגודת ישראל וגדולי התורה, ואף יזמה דיון בוועד.

אתמול החליטו בש"ס וביהדות התורה שלא להשיב לבג"ץ בחורי הישיבות. ההחלטה התקבלה על ידי מנהיגה הרוחני של ש"ס, הרב עובדיה יוסף. בש"ס הסבירו כי המפלגה נתנה עד כה ליהדות התורה להוביל את המאבק נגד גיוס בחורי הישיבות, וכך תנהג גם מעתה.

יו"ר תנועת התעוררות, בועז נול, אמר היום בתגובה להחלטת בג"ץ כי "בינתיים אנחנו מרוצים. בשלב הזה לא יכלה להיות תוצאה טובה יותר מבחינתנו". בראיון לגלי צה"ל אמר נול כי "בית המשפט מבין את מה שהיום כולם כבר מבינים כי הציבור לא יכול כבר לסבול את המשך האפליה הנוראית הזו בין דם לדם, את המשך חוסר השיויון המוחלט הזה שקורע פה את העם לגזרים ורק מעמיק את השנאה והפילוג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully